Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

söndag 8 juli 2012

Kim - vad går du egentligen på...?? :-)

Just nu är jag inne i ett intensivt skrivarskede. Många böcker som har påbörjats närmar sig sitt slut. En bok är upptagen ur byrålådan. Ja, det är många böcker som nu börjar bli klara.

Mayafolkets Hemlighet som är den 17:e historiska äventyrsboken om Theo och Ramona. Den här gången far de till mayafolket i Mexiko. En resa som jag själv gjorde i februari. Läs mer om resan här. Det här blir min 20:e utgivna bok.

Den där dagen är en bok jag skrev 1992. Den är nu framtagen, putsad och på väg för utgivning. Det är en tonårsbok som är rätt hemsk... Läs mer om boken här. Det här blir min 21:e utgivna bok.

Att skriva med glädje är en bok som länge har legat och pyrt inom mig. Det här är en mycket annorlunda skrivbok, som jag hoppas du kommer att tycka mycket om. Här berättar jag om min väg till författarskapet, lämnar tips och råd för hur du ska kunna skriva med glädje, slippa skrivkramp, lämna till förlag, ge ut på eget förlag och mycket, mycket mer. Det här blir min 22: utgivna bok. Läs mer om boken här.

Slutligen har vi Mysrys. Den ska också komma ut i år. Omslaget håller på att göras och jag berättar inte så mycket mer om boken just nu. Den ska få ett alldeles eget blogginlägg när den är klar. Den kommer att bli min 23:e utgivna bok.

Med andra ord kommer jag att ha gett ut FYRA egna böcker under 2012. Det känns mäktigt!

Min författarkollega Bodil Mårtensson skrev på Facebook: "Kim - vad går du egentligen på...?? :-)" När jag berättade hur jag bollade mellan böckerna.

Mitt svar var: "Frukt, kärlek och livsglädje!"

Just livsglädje, kärlek och skrivglädje är vad mina böcker är uppbyggda av!

Kramisar Kim


Vinn en signerad bok (Välj fritt bland mina utkomna böcker.) Läs mer om På flykt från andra världskrigets fasa.

Jag skulle bli mycket glad om du berättar vad du tycker om det du just har läst. Kika in på min hemsida www.kimselius.se om du vill veta mer om mig och mina böcker.
Här kan du köpa mina böcker.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!