Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

fredag 25 januari 2013

Längtar till våren...

Sitter och läser fakta om Persien och Persiska riket. Pluggar hårt och lär mig massor. Boken Persiens Pärla växer fram inom mig. Samtidigt som jag tycker det här arbetet är mysigt längtar jag till våren.


 Till första dopet i sjön

Glädjen över att få finnas till och få uppleva ännu en vår.





Även om den här våren innebär att jag inte har någon badglad hund längre. Bara badkrukor... På bilderna är det Tola som badar.

Nu har jag hämtat lite nya krafter och ny energi av att titta på vårbilderna. Nu ska jag fortsätta att arbeta med alla mina bokprojekt, för som du vet har jag aldrig bara en bok på gång, utan flera stycken... Blev du nyfiken? Lovar att berätta om de andra vid ett senare tillfälle.

Här kan du se omslaget till Persiens Pärla!

Kramisar Kim

 
Vad roligt att du läser min blogg. Välkommen tillbaka! 

Om du vill veta mer om mig och mina böcker kan du kika in på min hemsida www.kimselius.se.

Är du nyfiken på mina böcker finns de att köpa här

Jag med några av mina 23 böcker.
Foto Bertil Knoester. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!