Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

onsdag 19 juni 2013

Vi ses hos Bokia på Lövmarknaden i Karlskrona 20 juni 2013

Nu är det dags för årets Lövmarknad i Karlskrona igen. Det här är ingen vanlig marknad, eftersom marknaden präglas av midsommarblomster, midsommarkransar, sol och glada människor. Här kan du se midsommarstången täckas av blad och blommor, du kan se folkdans, köpa hemgjord sylt, färdiga blomsterkransar, och mycket mycket mer.

Eftersom jag älskar blåklint passade jag på att bli fotograferad framför blommorna förra året. På mig har jag blusen jag köpte i Mexiko på min researchresa för boken Mayafolkets Hemlighet och sidenkjolen jag lät sy upp i Singapore när jag var och föreläste där.

Imorgon, 20 juni är det dags för min årliga boksignering hos Bokia i Karlskrona under Lövmarknaden.

Du träffar mig hos Bokia Karlskrona
20 juni 12.00-15.00

De brukar ha mycket bra priser på mina böcker under signeringen. Dessutom vet jag att du imorgon får en extra gratis bok om du köper två stycken, erbjudandet gäller enbart mina böcker.


Nyheter till den här signeringen är:
Spöket på Stora Mossen.

En spökbok, hästbok och deckare, allt i ett.

Läs mer om boken Spöket på Stora Mossen.






Ny för i år är även den engelska versionen av Tillbaka till Pompeji.

Boken heter Back to Pompeii.

Här kan du läsa mer om Back to Pompeii.





Om du kommer in till Karlskrona för att hälsa på mig under signeringen får du gärna ta med dig äldre böcker som jag signerar åt dig. Se också till att du har gott om tid, så att du även hinner gå runt och njuta av alla underbara saker på marknaden.

Missa inte att svänga till höger när du kommer ut från Bokia, och gå ned till den lilla parken. Där brukar det vara hantverk och härlig stämning i skuggan under de stora träden.

Här kan du se fler foton från Lövmarknaden i Karlskrona och läsa om tidigare års signeringar under lövmarknaden.

Hoppas vi ses imorgon!

Kramisar Kim

Vad roligt att du läser min blogg. Kommentera gärna vad du tycker om det här blogginlägget. Välkommen tillbaka!

Om du vill veta mer om mig och mina böcker kan du kika in på min hemsida www.kimselius.se.

Jag med några av mina 23 böcker. Foto Bertil Knoester.

Om du vill köpa Kim M. Kimselius böcker hittar du dem här

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!