Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

fredag 30 augusti 2013

Somrig och hjärtlig signering hos Bokia i Karlskrona

Då har höstens signeringar börjar. Den inleddes hos Bokia i Karlskrona.

Årets nya fristående historiska äventyrsbok om Theo och Ramona är Persiens Pärla. Det är den 18:e boken i serien.

Tänk när jag började skriva mina första böcker om Theo och Ramona trodde jag att det max skulle bli 10 stycken. Nu är de nästan dubbelt så många.

Dessutom har jag börjat på en ny serie om Theo och Ramona. Månstenen är första boken i Theo- och Ramonaäventyr och det här är en fantasyserie. (Boken har redan kommit ut som e-bok!) Som du vet tycker jag om fakta, även den här serien kommer att byggas upp runt fakta av någon typ.

Fansen dök som vanligt upp direkt signeringstiden började. Ett alltid lika kärt återseende. De yngre växer till sig, men det finns alltid något jag känner igen i deras ansikten.

Sedan finns det de som är oföränderliga och ser likadana ut år, efter år. Det här underbara leendet glömmer jag inte i första taget :-)

När jag ser den här bilden på min vän Ing-Marie med familj, tänker jag på hur många av mina fans som med tiden har kommit att bli kära vänner till mig. Ing-Marie tillhör den skaran, liksom hennes familj.

Som ni ser på allas kläder var det sommartemperatur ute, ljuvligt väder. Det hindrade inte läsarna att slinka in i butiken för att köpa en ny laddning av mina böcker. :-)

Eftersom det var "köp tre, betala för två" när det gällde mina böcker, passade många på att fylla igen luckorna i sina samlingar. Här köptes det sex böcker på en gång. Mycket tror jag beror på att de hade svårt att välja.

Här är en trevlig ung man som hade kunnat nöja sig med en bok, eftersom jag ändå kom tillbaka snart för att signera... Pappan var ihärdig och det blev tre böcker till slut ändå. Båda två såg rätt nöjda ut när de gick.

Ibland, när jag ser deras lycka över mina nya böcker, då önskar jag att jag inte hade läst böckerna, att det var jag som stod framför alla dessa böcker och skulle välja vilken jag ville ha, vilket omslag som fångade mig, fick mig att lyfta upp boken och ta den med hem. Nej, jag läser aldrig baksidestexten, utan går helt efter omslaget! Tror inte jag är ensam om det.

Nu har jag under ett par månader bearbetat samtliga mina böcker, eftersom de släpps som e-böcker. Här kan du kika vilka av mina böcker som finns som e-böcker. Har bara tre böcker kvar att bearbeta. Kommer att sakna arbetet, eftersom det har gett mig möjlighet att återuppleva böckerna, researchresorna och minnena. En bok är för mig så mycket mer än bara skrivandet, varje bok innebär otroligt många fina minnen.

Om du missade mig hos Bokia får du en ny chans imorgon.

31 augusti 11.00-14.00
signerar jag mina böcker hos
Akademibokhandeln Gleerups i Lund.
Välkommen för en liten pratstund :-)

Hoppas att vi ses! Det skulle vara roligt att få en liten pratstund med ännu ett gäng läsare! Välkommen!


Kramisar Kim


Vad roligt att du läser min blogg. Kommentera gärna vad du tycker om det här blogginlägget. Välkommen tillbaka!

Om du vill veta mer om mig och mina böcker kan du kika in på min hemsida www.kimselius.se.

Jag med några av mina 26 böcker. 
Foto Bertil Knoester.

2 kommentarer:

  1. Hej, Kim!
    Dina böcker verkar väldigt bra, men jag har inte börjat läsa dem än, jag måste läsa ut en annan bok först. Det var nog bra att jag tog tre böcker i alla fall till slut!
    / Malte.

    SvaraRadera
  2. Hej Malte
    Jag tror också det var bra att din pappa lyckades övertala dig att ta tre böcker. Ser fram emot att höra vad du tycker om dem.
    Kram Kim :-)

    SvaraRadera

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!