Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

onsdag 8 januari 2014

Att springa för livet

Att springa för livet är något som Angelica gör i min bok Den där dagen.
Att springa för livet kan ha olika innebörd. När man använder sig av de orden i romanform brukar det ofta syfte till att huvudpersonen springer ifrån en fara.

Jag springer för livet, och då menar jag att jag springer för att må bra och med löpningens hjälp må ännu bättre.

I hela mitt liv har jag haft spring i fötterna. Förr brukade grannarna alltid säga "Varför springer du när du kan gå?" Då svarade jag "Varför ska man gå när man kan springa?"

Anledningen till deras fråga var att jag alltid sprang, från ytterdörren till brevlådan, till garaget, mellan rabatterna, när jag lekte med hundarna. Dessutom sprang jag en mil om dagen vid den tiden, ja, jag hade verkligen spring i benen.

Jag sprang så mycket att jag drog på mig utmattningsbrott, muskelinflammation och benhinneinflammation, allt på samma gång. Då blev det tvärt slut på springandet, jag var tvungen att hålla mig stilla. Det fick mig att känna stor frustration och jag saknade även endorfinerna som min kropp alltid var fullpumpad av tack vare löpningen.

Nu är jag igång med löpningen igen och det känns helt ljuvligt. Jag springer för livet, för endorfinerna, för bra blodtryck, för att inte få diabetes, för starkare ben och uthålligare hjärta, för att må bra helt enkelt.

Angelica i boken Den där dagen, hon springer däremot ifrån något fasansfullt.

Kramisar Kim
Vad roligt att du läser min blogg. Kommentera gärna vad du tycker om det här blogginlägget. 
Välkommen tillbaka!

Om du vill veta mer om mig och mina böcker kan du kika in på min hemsida www.kimselius.se.

Om du vill köpa Kim M. Kimselius böcker hittar du dem här

2 kommentarer:

  1. Vad kul att du har hittat tillbaka till löpningen! Lycka till!

    SvaraRadera
  2. Hej Ethel
    Tack! Ja, jag tycker det är underbart!
    Kram Kim :-)

    SvaraRadera

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!