Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

lördag 11 januari 2014

Superspännande bok! Mona av Dan T Sehlberg

 Boktips!


Mona av Dan T Sehlberg var verkligen en superspännande bok. En vild chansning, en bok jag inte hade hört talas om, författarens debutbok.

Inledningen fångade mig inte, men det tog inte många sidor innan jag var helt fast i berättelsen.

Berättelsen börjar med ett litet barn som plockar upp något hon leker är en tigerunge. Flickans namn är Mona. Tigerungen visar sig vara något riktigt, riktigt farligt och dödar Mona och hennes familj. Pappan bestämmer sig för att hämnas och skapar ett datorvirus som ska slå ut världens ekonomi. Han börjar med att lägga in viruset på en av de stora världsbankerna.

Eric Söderqvist är forskare vid KTH i Stockholm, han är på gränsen till ett genombrott för sin banbrytande uppfinning, Mindsurf, ett tredimensionellt internet som kontrolleras med tankekraft och som visas direkt i människans hjärna. Den första person han provar systemet på är sin fru, Hanna. Hon loggar in på sin bank och hamnar oförklarligt i koma efter en tid av hög feber och fasansfulla hallucinationer. Det liknar en virusinfektion, kan hon vara smittad av det datavirus som samtidigt hotar att slå ut Israels och hela västvärldens banksystem?

En riktig nagelbitare, en bok du inte lägger ifrån dig i första taget. Fråga min käre make, han tyckte jag var oändligt tråkig som till och med på nyårsafton var tvungen att lyssna på boken. "Den är snart klar!" sa jag medan jag förberedde nyårsmiddagen. Efter ett tag undrade min käre make om inte boken var klar snart. "Det är upplösningen nu!" svarade jag och lyssnade vidare... Till slut var boken klar och jag ville bara läsa mer av samma författare. 

Boken tog mig med till platser jag aldrig tidigare hade besökt, till en värld jag knappt anade fanns. Läs den!

Fråga efter boken hos din bokhandlare. Du hittar den även hos internetbokhandlare, till exempel Adlibris och Bokus.

Kramisar Kim

Vad roligt att du läser min blogg. Kommentera gärna vad du tycker om det här blogginlägget. 
Välkommen tillbaka!

Om du vill veta mer om mig och mina böcker kan du kika in på min hemsida www.kimselius.se.

Om du vill köpa Kim M. Kimselius böcker hittar du dem här

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!