Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

tisdag 18 februari 2014

"Som vanligt läser man med hjärtat i halsgropen..."

Den här recensionen av På flykt från andra världskrigets fasa hittade jag tack vare att jag har Google alert. Det är Eir Persson på Boksvanarna som har skrivit recensionen och gett boken fem av fem möjliga. Blir mycket glad för den här recensionen, eftersom jag tycker att det är den bästa av mina båda böcker om andra världskriget, den andra boken är På liv och död i andra världskrigets skugga.





Jag har läst boken På flykt från andra världskrigets fasa. Den är skriven av Kim M. Kimselius.

Den är skriven med ett ”bra” språk och med det menar jag att hon skriver på ett sätt som gör att jag som läsare bli engagerad och inte vill lägga tillbaka bokmärket. Bokens korta kapitel gör att man hinner läsa ett kapitel eller två mellan lektionerna istället för att vara tvungen att sluta mitt i.

Boken ingår i en serie av böcker som handlar om Ramona och Theo som förflyttas bakåt i tiden. Precis som titeln avslöjar så förflyttas de till andra världskriget. Varje gång de reser i tiden är det meningen att de ska försöka förändra händelser och skeenden. Denna gång ska de försöka rädda judar undan nazistiska förintelseläger.

Som vanligt läser man med hjärtat i halsgropen…, när Ramona och Theo plötsligt befinner sig i ett ockuperat Frankrike. Motståndsrörelsen mot den tyska ockupationsmakten växer sig allt starkare och de båda ungdomarna måste riskera sina liv i kampen för ett fritt Frankrike.

Författaren har ett brinnande intresse för historia och för att sprida historiska händelser. Böckerna är uppbyggda på verkliga händelser och inkluderar personer som varit betydelsefulla för historien. Jag tycker att man lär sig historia på ett mycket roligt sätt plus trevlig läsning på köpet! Gratis kunskap utan större ansträngning.

Du kan läsa hela recensionen på Boksvanarna.  Tack Eir för den fina recensionen.

Om du blev intresserad av att läsa boken kan du fråga efter den hos din bokhandlare, eller köpa den på nätet, till exempel hos Adlibris eller Bokus. Boken finns även att låna på biblioteket, både som pappersbok och e-bok.


Kramisar Kim
Vad roligt att du läser min blogg. Kommentera gärna vad du tycker om det här blogginlägget. Mejla Kim M Kimselius. Välkommen tillbaka!

Om du vill veta mer om mig och mina böcker kan du kika in på min hemsida www.kimselius.se.

Om du vill köpa Kim M. Kimselius böcker hittar du dem här

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!