Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

torsdag 20 februari 2014

Omslaget till Anastasias öde


Nu är illustratörens jobb med omslaget till Anastasias öde klart, Mats Minnhagen har som vanligt gjort ett helt underbart omslag, eller vad tycker du.

Här ser du hur uppslaget ser ut. Nu ska det läggas in rubrik och baksidestext till boken, innan omslaget är helt klart.

Här här är den förra skissen till Anastasias öde.

Så här såg den allra första skissen ut på Anastasias öde. Redan här ser man tydligt hur omslaget kommer att se ut.

Den här boken handlar om den ryska tsarfamiljen och den sjuttonåriga storfurstinnan Anastasias öde, när revolutionärerna stormar tsarens palats och tar den ryska tsarfamiljen tillfånga.

Det är den 19:e historiska äventyrsboken om Theo och Ramona. Tänk så många böcker det har blivit om dem. Nästa år är det den 20:e boken. Har redan idéer till vad den ska handla om, men eftersom det är lite av ett jubileum vill jag att det ska vara ett alldeles speciellt ämne. Kanske har du några funderingar på vad du vill läsa om i den 20:e historiska äventyrsboken om Theo och Ramona?

Åh, vad jag blir skrivsugen nu när jag skriver det här. Nu måste jag gå och skriva!!!

Kramisar Kim
Vad roligt att du läser min blogg. Kommentera gärna vad du tycker om det här blogginlägget. Mejla Kim M Kimselius. Välkommen tillbaka!

Om du vill veta mer om mig och mina böcker kan du kika in på min hemsida www.kimselius.se.

Om du vill köpa Kim M. Kimselius böcker hittar du dem här


Jag med några av mina 26 böcker. Foto Bertil Knoester.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!