Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

torsdag 13 mars 2014

"Från första stund hålls man i ett spännande grepp!" Kimberlieböckerna av Kim M Kimselius

Det kom ett mejl, med helt underbara ord om mina böcker om Kimberlie och Andy.

Kimberlie Äventyr på Nya Zeeland, första boken i serien om Kimberlie och Andy.

Kimberlie Ett nytt liv, andra boken om Kimberlie och Andy.

Kimberlie Främlingar, tredje boken om Kimberlie och Andy.

Så här skriver Lotta Zakrisson om alla tre böckerna:



Från första stund hålls man i ett spännande grepp. 

Genom ditt lätta och noggranna sätt att beskriva personer, känslor och händelser får man ett starkt sug att fortsätta läsa. Man vill veta vad som händer. Inte en sekund av tråkiga menlösa meningar. Spänning rakt igenom. 

Man kände Kimberlies kärlek och sorg som om man själv var med om dem! Jag skrattade, grät, hejade på henne, blev arg, tjoade av lycka och log så där lyckligt som man bara gör när livet bara är helt okej! 

Älskade böckerna.

Tack Lotta för de fina orden, som gjorde mig mycket glad. Tycker väldigt mycket om den här serien. Efter att ha läst dina ord blev jag sugen på att skriva en fjärde bok i serien... Hmmm...

Om du blev intresserad av att läsa någon av böckerna kan du fråga efter den hos din bokhandlare, eller köpa den på nätet, till exempel hos Adlibris eller Bokus. Böckerna finns även att låna på biblioteket, både som pappersbok och e-bok.


Kramisar Kim

Vad roligt att du läser min blogg. Kommentera gärna vad du tycker om det här blogginlägget. Mejla Kim M Kimselius. Välkommen tillbaka!

Om du vill veta mer om mig och mina böcker kan du kika in på min hemsida www.kimselius.se.

Om du vill köpa Kim M. Kimselius böcker hittar du dem här


Jag med några av mina 26 böcker. Foto Bertil Knoester.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!