Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

måndag 19 maj 2014

Du anar inte...

Du anar inte hur skönt det är att äntligen vara feberfri, efter nästan en vecka med närmare 40 graders feber.

Kim M Kimselius, tidig morgon 19 maj 2014

Jag känner mig sprudlande glad och full av energi. Ljuvligt att vakna med huvudet fullt av ord igen. Är van att göra det och det har känts frustrerande att inte ha dem där.

Idag fyller maken, Jan, år så det är hans dag. Han bestämmer vad vi ska göra idag, men jag tror nog att jag hinner skriva en hel del, för han måste ju också arbeta.

En spännande vecka ligger framför mig, alla ord som har samlats inom mig under veckan som gått ska skrivas ned. På onsdag kör jag till Markaryd för att föreläsa under två dagar. Egentligen skulle jag ha varit där förra veckan och jag är glad att det gick att flytta på föreläsningarna, eftersom så många skolor är inblandade.

Problemet var att det inte fanns några hotellrum, så nu bor jag en bra bit ifrån Markaryd, men ändå närmare än om jag skulle vara tvungen att köra hem igen (2 timmars bilväg).

Det är så mycket jag vill göra idag: träna hundar, städa, skriva, vara tillsammans med maken och njuta av livet. Inser att jag nog måste sansa mig och inte ta ut mig för jag är inte helt bra, fortfarande snuvig och ont i halsen. Om det är förkylning eller allergi är svårt att veta i det här läget, eftersom pollen virvlar runt i luften just nu.

Åh, vad härligt det är att vara feberfri! Nu ska jag se till att ordna det fint på frukostbordet innan maken vaknar. Ha en fin dag, det tänker jag ha!

Kramisar Kim
Vad roligt att du läser min blogg. Kommentera gärna vad du tycker om det här blogginlägget. Mejla Kim M Kimselius. Välkommen tillbaka!

Om du vill veta mer om mig och mina böcker kan du kika in på min hemsida www.kimselius.se.

Om du vill köpa Kim M. Kimselius böcker hittar du dem här


Jag med några av mina 30 böcker. Foto Bertil Knoester.

2 kommentarer:

  1. Härligt att du mår bra igen! Jobbigt med hög feber.
    Stort grattis till Jan på födelsedagen!
    Kramar

    SvaraRadera
  2. Hej Jessica
    Ja, det är underbart! Ska hälsa honom. Har just bjudit honom på sovmorgon och engelsk frukost, eftersom han har tagit morgonpass/kvällspass med hundarna och skött allting medan jag har varit frisk. Jättekul att jag blev frisk till Jans födelsedag.
    Ha det gott! Vi syns snart.
    Kram Kim :-)

    SvaraRadera

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!