Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

fredag 30 maj 2014

Första signeringen av deckaren Rädda min lillebror

 Nu är det dags att signera deckaren Rädda min lillebror!


31 maj 11.00-14.00 signerar jag den nya boken

och alla mina andra böcker

hos Akademibokhandeln Gleerups i Lund.

"Spännande är det från första raden. Kim Kimselius kan verkligen konsten att hålla läsaren på halster." Författaren Åsa Öhnell


Baksidestext till Rädda min lillebror!

Gabriella blir inte glad över att ta hand om sin femåriga lillebror, Dennis, hela sommaren. Det enda hon vill är att få tälta med sina vänner.

Det får henne att hata sin lillebror. När de är på picknick häller Dennis myror innanför hennes tröja. Gabriella blir mycket arg. Hon binder Dennis vid ett träd och lämnar honom ensam i skogen.

Till slut får hon dåligt samvete och återvänder. Då är han borta! Gabriella får panik. Hon har läst i tidningen att kidnappare härjar i trakten. Är det dem som har tagit hennes lillebror?

Ute i skogen möter hon Lisa, som hjälper till i sökandet efter lillebror. Till slut råkar de själva riktigt illa ut när de tar upp jakten på kidnapparna.

Kika gärna in hos Akademibokhandeln Gleerups och hälsa på. Jag vet att de som vanligt har mycket bra erbjudande på mina böcker. Saknar du någon bok i samlingen kan du passa på att köpa den också.

Men... Du behöver inte köpa någon bok. Titta bara in och hälsa på, få en autograf och ta med dina osignerade böcker så signerar jag dem. Årets första signering, den känns lite speciell, så jag hoppas många kommer.

Kramisar Kim
Vad roligt att du läser min blogg. Kommentera gärna vad du tycker om det här blogginlägget. Mejla Kim M Kimselius. Välkommen tillbaka!

Om du vill veta mer om mig och mina böcker kan du kika in på min hemsida www.kimselius.se.

Om du vill köpa Kim M. Kimselius böcker hittar du dem här


Jag med några av mina 30 böcker. Foto Bertil Knoester.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!