Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

onsdag 28 maj 2014

Vill du gå en skrivkurs som Kim M Kimselius håller?

Har funderingar på att hålla en skrivkurs och nu funderar jag på hur många som skulle vilja gå en skrivkurs där jag undervisar.

I första skedet tänkte jag ha en endagskurs, en lördag i sommar. Boken Att skriva med glädje kommer att ingå i kursavgiften.

Nu har jag lite frågor till dig som jag gärna vill att du skriver till mig och besvarar.

1. Vill du gå en skrivkurs för mig?
2. Hur gammal är du?
3. Var bor du?
4. Vilken månad skulle passa dig bäst?

Kursen kommer att hållas i Blekinge.

Skynda dig att svara! Om intresset är stort kommer kursen att hållas så fort det går att ordna. Deltagarantalet är begränsat för att jag ska kunna ge så mycket som möjligt till varje deltagare.

Om du kommer långväga ifrån kommer jag att tipsa dig om var du skulle kunna bo. Boendet ingår alltså inte i kursen.

"Det är ett viktigt jobb du gör! 
Du skriver med glädje, sådant andra
läser med glädje
och glädje behöver vi mycket av.
Du är en ambassadör för läslusten,
glädjen och för det skrivna ordet."
Solveig Vähäkuopus

Hör av dig snarast om du vill gå en skrivkurs för mig!

Om du har någon konstintresserad i din omgivning finns det möjlighet för medföljande att gå målarkurs för konstnären Raisa Uotila, medan du går skrivarkursen. 

Kramisar Kim
Vad roligt att du läser min blogg. Kommentera gärna vad du tycker om det här blogginlägget. Mejla Kim M Kimselius. Välkommen tillbaka!

Om du vill veta mer om mig och mina böcker kan du kika in på min hemsida www.kimselius.se.

Om du vill köpa Kim M. Kimselius böcker hittar du dem här


Jag med några av mina 30 böcker. Foto Bertil Knoester.

8 kommentarer:

  1. Jag har ingen möjlighet att komma till Blekinge i sommar men jag skulle ändå vilja säga att en skrivkurs med dig skulle vara helt fantastiskt. Du är så mycket mer än "bara" en författare.
    Du inspirerar som få och jag tycker därför det är en lysande idé att just du håller i en skrivkurs.
    Att det dessutom finns möjlighet att gå en konstkurs i samband med detta är förstås i sig en stor ynnest.
    Så jag önskar dig ett jättevarmt lycka till med kursen och jag tror att du inom en väldigt kort tid kommer ha fullbokat.
    Kram Helena

    SvaraRadera
  2. Efter alla dina framgångsrika böcker måste du givetvis även prova att leda skrivkurser. Jag tror du passar mycket bra till det!

    SvaraRadera
  3. Hej Helena
    Tack för de uppmuntrande orden. Det sporrar mig ännu mer att hålla en skrivarkurs. Hoppas den blir av så att det blir en även nästa sommar, då kanske du har möjlighet att komma.

    Kram Kim

    SvaraRadera
  4. Hej Eva

    Tack! Dina ord stärker mig. Få se hur många som nappar.

    Kram Kim :-)

    SvaraRadera
  5. Hey

    Ja jag vill gå en skrivkurs för dig. Jag är snart femton men i sommar är jag fjorton. Jag bor i Växjö
    Jag kan nog vilken månad som helst i sommar

    Kram på dig

    SvaraRadera
  6. Hej Paula
    Jättekul! Jag hör av mig igen.
    kram Kim :-)

    SvaraRadera
  7. Skulle väldigt gärna gå skrivarkurs hos dig. Är 32 å bor i Borås men pga stor operation i juni blir jag sängliggande till augusti så först då det passar.
    Du har inte funderat på att hålla kurser online? Finns massa möjligheter där ju!

    SvaraRadera
  8. Hej Lina
    Hoppas du kryar på dig efter operationen. Det är fler än du som har föreslagit on-line kurser. Ingenting jag har funderat över tidigare, men det är ju en tanke :-)
    Vi hörs igen!
    Kram Kim

    SvaraRadera

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!