Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

söndag 22 juni 2014

Boktips: Svara om du hör mig av Ninni Schulman

Svara om du hör mig av Ninni Schulman. Nu har det hänt igen, jag har upptäckt en ny författare som jag vill läsa fler böcker av.

Tänk att det finns så otroligt många bra författare, jättehärligt.

Det här var en bok jag hade svårt att sluta lyssna på, jag promenerade långa promenader, jag låg i soffan och lyssnade och jag låg långt in på natten tills boken var slut. Det gick helt enkelt inte att sluta lyssna.

Inte kunde jag lista ut mördaren heller, annars brukar jag vara bra på det. Nu kommer jag att lyssna på fler böcker av Ninni Schulman!

Din närmsta vän kan vara din värsta fiende

Det är tidig oktobermorgon och utanför slaktboden i Uvanå samlas byns jaktlag för ännu en dag bland björn och varg i Tiomilaskogen. Några timmar senare hittas en av älgjägarna, Pär Sanner, död på sitt pass medan hans fjortonåriga dotter som varit med honom är försvunnen.

Vem av jaktkamraterna har velat Pär så illa? Finns det någon koppling till den tjuvskjutna vargen som hittades några veckor tidigare? Eller har hans tvivelaktiga affärer blivit hans död? Att Hagforspolisens nya krimchef, Petra Wilander, är lika misstänkt som alla andra i jaktlaget gör mordutredningen än mer komplicerad.

Journalisten Magdalena Hansson är föräldraledig när Värmlandsbladet kommer med sitt stora sparpaket. För att försöka rädda sitt arbete och sin lokalredaktion undersöker hon fallet och tar risker som sätter hela familjen på spel.

Livet i den lilla byn blir en mardröm för Pärs änka när deras hemligheter grävs fram en efter en. Och vem är egentligen vän och vem är fiende när det knackar på dörren?

Svara om du hör mig är den tredje delen i serien om journalisten Magdalena Hansson och poliserna Petra Wilander och Christer Berglund.


Du hittar säkert boken hos din bokhandlare, annars finns den på nätet, till exempel hos Adlibris eller Bokus.


Den får fem stjärnor av fem möjliga.


Kramisar Kim

Vad roligt att du läser min blogg. Kommentera gärna vad du tycker om det här blogginlägget. Mejla Kim M Kimselius. Välkommen tillbaka!

Om du vill veta mer om mig och mina böcker kan du kika in på min hemsida www.kimselius.se.

Om du vill köpa Kim M. Kimselius böcker hittar du dem här


Jag med några av mina 30 böcker. Foto Bertil Knoester.

2 kommentarer:

  1. Å vad roligt med ett bra tips på ljudbok. Jag brukar lyssna i bilen. / Pernilla svxrt

    SvaraRadera
  2. Hej Pernilla
    Åh, vad roligt att du gillade tipset. Här hittar du mängder av tips på ljudböcker: http://kim-m-kimselius.blogspot.se/p/mina-boktips.html
    Ha många härliga lyssnarstunder.
    Kram Kim :-D

    SvaraRadera

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!