Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

tisdag 16 september 2014

"Kimselius har skrivit ännu en spännande, lättläst roman full av historiska fakta och detaljrika miljöer." Anastasias öde

 "Kimselius har skrivit ännu en spännande, lättläst roman full av historiska fakta
 och detaljrika miljöer."

Hanna Lindbom på tidningen BLT har läst och recenserat boken Anastasias öde. Det här är hennes omdöme om boken:

Kimselius fördjupar huvudpersonernas relation

Kim M Kimselius har skrivit över 30 böcker. Anastasias öde är nittonde boken i Blekingeförfattarens bokserie om Theo och Ramona som reser i tiden och upplever olika historiska äventyr. BLTs recensent har läst.

Anastasias öde
Kim M Kimselius

Roslagstext

Denna gång är det Theo som råkar resa i tiden till 1917 och revolutionens Ryssland. Han hamnar hos tsarfamiljen och blir snabbt vän med Anastasia, en av tsarens döttrar. När hon ber honom hjälpa henne tvekar han därför inte, trots att han vet att hon och hela hennes familj kommer att mördas.

Kvar i nutid försöker Ramona förtvivlat resa efter Theo i tiden. Tiden går och Theo börjar tvivla på om han någonsin kommer att få återse Ramona och börjar förlika sig med ett liv i dåtidens Ryssland.

Kimselius har skrivit ännu en spännande, lättläst roman full av historiska fakta och detaljrika miljöer. Läsaren får en bra inblick i den historiska epoken och tsarfamiljens öde. Längst bak finns som vanligt en faktadel för vetgiriga. Handlingen är fängslande från första stund och den som gillat tidigare delar i serien kommer garanterat inte att bli besviken.

I den här boken får Theo och Ramonas relation lite större utrymme i och med att den blir rätt viktig för händelseutvecklingen. Läsaren får se en lite annan bild av Theo och precis som Kimselius skriver i efterordet så är det inte alltid svart eller vitt och ingen är ofelbar. Slutet är en riktig cliffhanger och jag kan tänka mig att många kommer att vänta otåligt på att få veta vad som ska hända.

Hanna Lindbom

Tack Hanna för den fina recensionen.

Har du också skrivit en recension och vill att den ska synas här på bloggen, får du gärna mejla mig.

Kim M Kimselius Författarblogg berättar jag om hur jag förbereder bokmässan genom att bland annat göra testfilmer.

Kramisar Kim
Vad roligt att du läser min blogg. Kommentera gärna vad du tycker om det här blogginlägget. Mejla Kim M Kimselius. Välkommen tillbaka!

Om du vill veta mer om mig och mina böcker kan du kika in på min hemsida www.kimselius.se.

Om du vill köpa Kim M. Kimselius böcker hittar du dem här


Jag med några av mina 30 böcker. Foto Bertil Knoester.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!