Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

söndag 14 september 2014

Skrivtävling: Populär Poesi

Dags för en poesitävling. Nedan kan du läsa allt om tävlingen:

Krispiga Kaskader - Populär poesi och Holavedsgymnasiets Poesitävling 2014

Krispiga Kaskader är namnet på Populär Poesis och Holavedgymnasiets poesitävling 2014. Namnet kommer från förra årets vinnardikt - Svarta lungor och en krispig kaskad av Emil Fridlund.

Årets tema är "glädje".
Det är fritt för såväl amatörer som yrkespoeter att delta i tävlingen, men varje deltagare får bara lämna in en dikt.

Om du vill kolla in förra årets vinnare och antologi finns den att köpa här: www.popularpoesi.se/kiosk/kiosk/

PRISER
Första pris är 2 000 kronor
Andra pris är 1 000 kronor
De tio bästa bidragen kommer att gestaltas i dans, teater eller musik den 10 december på Holavedsgymnasiets scen.
De tio bästa bidragen kommer att publiceras i en antologi som bildsätts med fotografier utifrån dikterna och temat.

Skicka ditt bidrag till red@popularpoesi.se senast 6 oktober.

Läs mer om tävlingen här.


Lycka till!

Rubriken på Kim M Kimselius Författarblogg är idag "Kalas och LCHF"

Kika gärna in på Kimselius skrivtips eller Författartips för fler skrivtips.

Du hittar även skrivtips i min skrivbok Att skriva med glädje, som finns att låna på biblioteket, både som vanlig bok och e-bok.

Kramisar Kim
Vad roligt att du läser min blogg. Kommentera gärna vad du tycker om det här blogginlägget. Mejla Kim M Kimselius. Välkommen tillbaka!

Om du vill veta mer om mig och mina böcker kan du kika in på min hemsida www.kimselius.se.

Om du vill köpa Kim M. Kimselius böcker hittar du dem här


Jag med några av mina 30 böcker.  Foto Bertil Knoester.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!