Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

tisdag 4 november 2014

"Det kändes som om man var med om det verkliga Titanic" Recension av Skräckresan med Titanic

 "Det här är en bok som jag kan rekommendera till alla."


Jag fick en kommentar här på min blogg med en länk till recensionen av Skräckresan med Titanic. Bloggen heter Miniscorner. Nedan kan du läsa recensionen.

 
Titel: Skräckresan med Titanic
Författare: Kim M Kimselius
Antar sidor: 196
Betyg: 4/5
 
 
Handling: Theo och Ramona reser tillbaka i tiden, precis innan Titanic åker på sin jungfruresa från England till Amerika.
De vill varna alla människor som är på fartyget innan det hemska kommer inträffa, men väl på plats förlorar de sina minnen. Det är som att de föddes på Titanic. De är fascinerade av allting de ser, och vill se vartenda del av det stora osänkbara fartyget. Frågorna är, kommer de minnas vilka de är och vad deras riktiga skäl till varför de är på Titanic? Kan de hitta hem igen?
 
Åsikt: När jag såg den här boken var jag tvungen att läsa den. Speciellt då jag är intresserad av både tidsresor och historien om Titanic. Jag sträckläste boken och när den tog slut blev jag överraskad, för att den tog slut så snabbt. 
 
Jag gillade tanken att den inte liknade filmen Titanic, det kändes då som om man var med om det verkliga Titanic. Sedan gillade jag att läsa om miljöbeskrivningarna och karaktärerna som nämndes i boken, de kändes verkliga. 
 
Jag trodde först att de var påhittade karaktärer, men efteråt såg jag att de var på Titanic. Det kändes som att man lärde känna de på riktigt.
 
Det här är en bok som jag kan rekommendera till alla. Längst bak i boken finns en bra faktadel för de som vill veta mer.


Den får fyra stjärnor av fem möjliga.


Fråga efter boken hos din bokhandlare, annars finns den på nätet, till exempel hos Adlibris och  Bokus.

Tack så mycket för den fina recensionen.


Kramisar Kim

Vad roligt att du läser min blogg. Kommentera gärna vad du tycker om det här blogginlägget. Mejla Kim M Kimselius. Välkommen tillbaka!

Om du vill veta mer om mig och mina böcker kan du kika in på min hemsida www.kimselius.se.

Om du vill köpa Kim M. Kimselius böcker hittar du dem här


Jag med några av mina 30 böcker. Foto Bertil Knoester.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!