Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

lördag 7 februari 2015

Boktips: Leona tärningen är kastad av Jenny Rogneby Läs den!

Leona tärningen är kastad av Jenny Rogneby

Det här var en bok som överraskade och tog mig med storm. Redan efter första raden var jag fast och sträckläste boken. En mycket annorlunda bok, om ett annorlunda brott och en annorlunda människa.

Leona är polis. Efter psykisk misshandel i sin barndom har hon svårt att uppföra sig som andra. Men hon lär sig hur man ska visa känslor, även om hon inte känner dem.

En sjuårig flicka går naken och blodig in på en bank i Stockholm och lyckas få med sig ett miljonbelopp därifrån. Rånet väcker stort uppseende. Den unga Leona Lindberg, brottsutredare vid Roteln för Grova Brott vid Citypolisen, får ta hand om ärendet.

Det är nu det börjar bli riktigt ruggigt, för här gör boken en helomvändning och allt blir helt annorlunda mot vad jag har tänkt.

Det är svårt att lista ut vad som ska hända härnäst och slutet hade jag absolut inte förväntat mig. Blev så glad när jag såg att det kommer ännu en bok om Leona. Jag vill verkligen läsa mer om henne och fler böcker av författaren. Bra personskildringar och bra beskrivning av känslor.

Det här är en bok jag tycker du ska läsa om du tycker om spänning, den är inte för läskig, bara otroligt spännande. Läs den!



Den får fem stjärnor av fem möjliga.


Blev du nyfiken på boken? Fråga efter den hos din bokhandlare, annars finns den på nätet, till exempel hos Adlibris , Bokus och CDON.COM.

För fler boktips kika in på Kimselius Boktips här på bloggen.

Kramisar Kim

Vad roligt att du läser min blogg. Kommentera gärna vad du tycker om det här blogginlägget. Mejla Kim M Kimselius. Välkommen tillbaka!

Om du vill veta mer om mig och mina böcker kan du kika in på min hemsida www.kimselius.se.

Om du vill köpa Kim M. Kimselius böcker hittar du dem här


Jag med några av mina drygt 30 böcker. Foto Bertil Knoester.

2 kommentarer:

  1. Tack för det tipset - den boken ska jag absolut lägga på minnet!

    SvaraRadera
  2. Hej Marina

    Ja, det var en mycket ovanlig bok, längtar efter att läsa fler böcker av författaren.

    kram Kim :-D

    SvaraRadera

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!