Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

söndag 1 februari 2015

Vill du gå skrivkurs för Kim M Kimselius 2015?


Skrivkursen, Att känna glädje i skrivandet, kursledare författaren Kim M Kimselius, 2015
 
Kim har sedan debuten 1997 hållit många skrivarkurser i skolor runt om i landet, även på bibliotek, skrivarsällskap och folkhögskolor. Den 26 juli 2014, höll Kim sin första skrivkurs på hemmaplan. Kim har gett ut över 30 böcker, bland annat skrivboken Att skriva med glädje. Kims böcker är populära, används i många skolor som temaböcker och är översatta till flera språk. Längre ner kan du läsa vad tidigare kursdeltagare tycker om Kims skrivkurs.

 
Nu har du möjlighet att gå skrivkurs för Kim sommaren 2015.


Datum för skrivarkursen är:
Vecka 28 11-12 juli
Vecka 29 18-19 juli FULLBOKAD!

För båda helgerna gäller att långväga gäster kan checka in fredag eftermiddag på kursgården. Själva kursen hålls lördag-söndag.


Skrivkursens grundinnehåll:
Att känna glädje i skrivandet
Bygga upp en berättelse
Fånga läsarna
Skapa karaktärer
Gestalta
Miljöskildringar
Dialoger
Att komma ur skrivkramp
Korrekturläsning
Skicka till förlag
Dessutom tillkommer fler ämnen utöver dessa.


Plats:
Kursen hålls i den gamla Färgargården i Eringsboda. Ett gammalt charmigt 1700-talshus som ligger vid en liten sjö. Övernattning sker i huset. Medtag luftmadrass och sovsäck/sovtäcke.


Pris:
2.900:- inklusive moms. I priset ingår sovplats i huset, mat och kursbok.



Anmäl dig här om du gå skrivarkurs för Kim M Kimselius

Anmäl dig till skrivarkursen genom att mejla Kim M Kimselius.
Märk mejlet "Skrivkurs 2015". Skriv namn, adress och ålder i mejlet, berätta gärna lite om dig själv och vad du vill få ut av kursen. Anmälan till skrivkursen för barn ska ske genom en förälder.

Kim M Kimselius på skrivarkursen 2015



 Hjärtligt välkomna!

 Kim M Kimselius
 

Här är några omdömen av de medverkande på skrivarkursen 2014:

"Jag är 110% inspirerad och är jätteglad att ha träffat dig och likasinnade!" Åsa Persson

"Tack Kim M. Kimselius. Detta är den bästa skrivarkurs jag har gått. Jag lärde mig mera på EN dag än vad jag tidigare lärt mig på en vecka. Kursen var riktigt väl genomtänkt, snabb, rapp, mycket idéer och med korta skrivövningar. Detta gav energi, inspiration och glädje till att börja skriva på allvar." Eva Franksson Colliander.

"Underbar dag, inte tråkigt ett ögonblick. Och många bra och nya vänner, med mycket erfarenhet och speciellt du, Kim, solstrålen." Sylvia Edwinsson.

"Äntligen tog jag mod till mig att gå skrivarkurs! Tack för en fantastisk dag! Nu vänder jag hemåt med all min nya inspiration och för att hitta tid till att skriva." Ingrid Tågerud

"Kursen gav för det första en spark i baken att komma igång, att ta tag i skrivandet, trots tidsbrist. Vidare har vi fått redskap/verktyg för själva skrivandet. De andra kursdeltagarnas erfarenheter bidrog med massor av tips och idéer. Kim höll ihop det hela på ett bra sätt, så att det inte spretade ut i tusen andra saker. En bra baskurs. Ser gärna en fortsättning --- Jag åker hem varm i hjärtat och taggad att sätta igång att skriva ner de berättelser som snurrat i huvudet. --- Ett stort tack till kock och kocka för utomordentlig förplägnad! Denna kurs saknade ingenting - Den hade allt!" Riitta Moilanen

Några av 2014 års deltagare på plats i Färgargården.




Kramisar Kim
Vad roligt att du läser min blogg. Kommentera gärna vad du tycker om det här blogginlägget. Mejla Kim M Kimselius. Välkommen tillbaka!

Om du vill veta mer om mig och mina böcker kan du kika in på min hemsida www.kimselius.se.

Om du vill köpa Kim M. Kimselius böcker hittar du dem här


Jag med några av mina drygt 30 böcker. Foto Bertil Knoester.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!