Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

fredag 26 juni 2015

Skrivtävling Lilla Augustpriset

Nu har du som är mellan 16 och 20 år chans att skicka in till Lilla Augustpriset.

Lilla Augustpriset
Är du mellan 16 och 20 är kan du anmäla dig till Lilla Augustpriset. Du får delta från och med det år du fyller 16 och till och med det år du fyller 20 år. Här kan du läsa vad som gäller för att delta i Lilla Augustpriset. Viktigt att du läser detta innan du skriver ditt tävlingsbidrag.

Texten får innehålla högst 22.500 tecken inklusive blanksteg. 

Sista anmälningsdagen är 1 september 2015.

En jury nominerar sex berättelser som sedan går att rösta på. De nominerade berättelserna avslöjas i en presskonferens 19 september. Samma dag öppnas röstningen för allmänheten som tillsammans med juryrösterna avgör vem som vinner. Den vinnande berättelsen meddelas på Augustgalen den 15 november och belönas med 15.000 kronor.

Gå in och läs mer på Lilla Augustpriset sida. Anmäl dig till Lilla Augustpriset här.

Lycka till!

Kramisar Kim

Kika gärna in på  Kimselius skrivtips eller Författartips för skrivtips.

Du hittar även skrivtips i min skrivbok Att skriva med glädje, som finns att låna på biblioteket, både som vanlig bok och e-bok. 

I juni kommer Att hitta glädje i skrivandet, min andra skrivbok. Du hittar mängder av skrivtips i boken.


Vad roligt att du läser min blogg. Kommentera gärna vad du tycker om det här blogginlägget. Mejla Kim M Kimselius. Välkommen tillbaka!

Om du vill veta mer om mig och mina böcker kan du kika in på min hemsida www.kimselius.se.

Om du vill köpa Kim M. Kimselius böcker hittar du dem här


Jag med några av mina närmare 40 böcker.  Foto Bertil Knoester.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!