Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

tisdag 21 juli 2015

Intressant läsning "jättebra och jättespännande"!

Det kom ett brev som gjorde mig mycket glad, eftersom det innehöll många fina ord om flera av mina böcker. Här kan du ta del av vad läsaren tyckte om böckerna.

Tillbaka till Pompeji: Den är jättebra och jättespännande och jag blev jätteintresserad av Pompeji efter jag hade läst den boken. Jag lärde mig så mycket, men det var såklart också hemskt för det var många som dog. Men boken var jättebra.






Svarta döden: Den är så bra, jag har lärt mig så mycket och den har gjort mig intresserad om digerdöden! Jag älskar historia i skolan och det är superkul att du skriver om historiska händelser. Jag tycker den är så spännande och kan inte lägga ifrån mig den när jag väl har börjat läsa den.





Anastasias öde: Min favorit! Jag googlade så mycket på tsarfamiljen Romanova efter jag hade läst den. Olga, Maria, Tatjana, Alexej, Anastasia, Nikolaj II och Alexandra av Hessen. Jag kan alla namn utantill nu. Jag gillar slutet extra mycket. Den var spännande och superbra!







Skräckresan med Titanic: Jag läste ut den på 3 dagar för jag kunde inte lägga ifrån mig den. Jag var redan så intresserad av Titanic så jag blev väldigt glad när jag såg att du hade gjort en bok om det! Den är en av mina favoriter.

Nu ska jag läsa Vikingaträl.
Fortsätt skriva bra böcker!



Tack för de fina orden om mina böcker!

Som du säkert förstår är det inspirerande att som författare få ta del av vad läsaren tycker om böckerna. Skriv och berätta vad du tycker om mina böcker! Vilken är din favorit? Varför är den det? Vad är det som gör just den boken extra bra? Ser fram emot att höra ifrån dig, antingen här i kommentarsfältet eller på forfattare(a)kimselius.se (Byt ut (a) mot @ ).

Kramisar Kim
Vad roligt att du läser min blogg. Kommentera gärna vad du tycker om det här blogginlägget. Mejla Kim M Kimselius. Välkommen tillbaka!

Om du vill veta mer om mig och mina böcker kan du kika in på min hemsida www.kimselius.se.

Om du vill köpa Kim M. Kimselius böcker hittar du dem här


Jag med några av mina närmare 40 böcker. Foto Bertil Knoester.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!