Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

måndag 19 oktober 2015

Författare från dröm till verklighet


Den 8 oktober var jag och föreläste hos PRO i Karlskrona, under rubriken Författare från dröm till verklighet. Jag berättade om just det rubriken talar om, hur jag som liten drömde om att bli författare och om hur jag nu har lyckats uppnå drömmen.

Jag älskar att föreläsa för vuxna, utan att behöva tänka på orden, om de är för svåra, om jag måste säga något annat ord istället. Det är bara att prata på. Och de uppskattade det. Många skratt hördes i lokalen och alla leende ansikten som strålade mot mig fick mig att känna eufori.
Även om de på just den här bilden ser allvarliga ut, men det kan ha att göra med vad jag just då talade om, för jag pratade även om allvarliga saker.

Det blev fikapaus och då hade vi en hel del att prata om också.

Tycker inte om när någon fotar mig nedifrån för det blir inga bra bilder, eller hur? Men iallafall, så här ser jag ut, det är bara att acceptera att åren går. Men jag tycker något har hänt med mitt utseende sedan pappa dog. Jag känner inte riktigt igen mig... På just den här bilden pratar jag om sorg och berättar att min syster dog medan jag höll på att arbeta med boken Giljotinen. Jag vet att jag även berättade om pappas död och att tårarna då kom.

Okej, tillbaka till föreläsningen. Jag var supernöjd när jag lämnade lokalen. När jag sedan satt i bilen och min käre make uttryckte sin beundran och sa att det var den bästa föreläsningen jag hade hållit och att jag hade utvecklats mycket sedan min första föreläsning, då blev jag oerhört lycklig. En bra avslutning på en härlig föreläsning.

Jag älskar att vara författare, älskar att skriva och älskar att föreläsa och inspirera andra att läsa och skriva. Jag älskar mitt liv helt enkelt, även om livet har varit tufft emot mig i år.

Missa inte föregående inlägg som kom ut i morse: "Det kom ett mejl som knep till om hjärtat!"

Kramisar Kim

Vad roligt att du läser min blogg. Kommentera gärna vad du tycker om det här blogginlägget. Mejla Kim M Kimselius. Välkommen tillbaka!

Om du vill veta mer om mig och mina böcker kan du kika in på min hemsida www.kimselius.se.

Om du vill köpa Kim M. Kimselius böcker hittar du dem här


Jag med några av mina närmare 40 böcker. Foto Bertil Knoester.

4 kommentarer:

  1. Underbart Kim, om jag får möjlighet ska jag på någon av dina föreläsningar någon gång.

    SvaraRadera
  2. Å vad kul att läsa det här inlägget. Det märks att du skriver och delar med dig och att du verkligent vill göra det du gör. Det är oerhört inspirerande. Du visar att allt är möjligt. Och trots motgångar fortsätter du enträget. Tack för att du delar med dig, Kim. Du får mig att tro på min dröm. Keep on going! Stor kram!
    Anni

    SvaraRadera
  3. Å vad kul att läsa det här inlägget. Det märks att du skriver och delar med dig och att du verkligent vill göra det du gör. Det är oerhört inspirerande. Du visar att allt är möjligt. Och trots motgångar fortsätter du enträget. Tack för att du delar med dig, Kim. Du får mig att tro på min dröm. Keep on going! Anni

    SvaraRadera
  4. Hej Emmelie
    Det hoppas jag också! Föreläser på webseminarium nästa vecka. Något för dig? :-)
    Kram Kim

    Hej Anni
    Tack för en härlig, inspirerande text. Självklart ska du tro på att din dröm slår in! Skriv på! Vi ses nästa sommar.
    Kram Kim :-D

    SvaraRadera

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!