Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

fredag 23 oktober 2015

Signering Akadembokhandeln Halmstad lördag 23 oktober

 Nya signeringstider

Nu är det dags för en ny signering. Den här gången hittar du mig i Halmstad.

24 oktober 11.30-14.30
signerar Kim sina böcker hos
Akademibokhandeln i Halmstad.

När jag pratade med bokhandlare Ulrika Larsson i Halmstad igår sa hon att Skräckresan med Titanic bara säljer och säljer i hennes butik. Jättekul.

Det ska bli spännande att se vilket mottagande de nya böckerna får den här gången.

Här är fler signeringstider och föreläsningstider:
14 november 11-14 signerar Kim sina böcker hos Akademibokhandeln Gleerups i Lund

15 november 12-15 signerar Kim sina böcker hos Akademibokhandeln Nova Lund

21 november 18-21 Bokprat på Kalmar Slott. Det handlar om spöken ;-)

29 november 12-15 signerar Kim sina böcker hos Akademibokhandeln Center Syd Löddeköpinge

Missa inte webbseminariet jag håller nästa vecka, den 29 oktober 12-13. Läs mer om webbseminariet i samarbete med Hjälp en journalist. Tänk på att det hela tiden tillkommer nya signeringstider/evenemang. Ta för vana att kika in på Kimselius hemsida.


Årets nya böcker är:

 Staden på andra sidan Kompassen
"Det här är en bok med ett rappt språk och korta kapitel, vilket gör den lättläst. En riktig rysare med både skräck och vänskap och som slutar i en riktig cliffhanger. Kim M. Kimselius är en mycket produktiv barn- och ungdomsförfattare." BTJ-häftet nr 10, 2015. Lektör Karin Karlstrand



Sveriges Pompeji Sandby borgs öde
"Spännande historia i rafflande tempo som för läsaren genom tid och rum.Jag tror att boken kommer bli läst och omtyckt av många ungdomar! Vilket tempo!" Anna-Karin Andersson, arkeolog och författare


Att hitta glädje i skrivandet
"Kimselius delar frikostigt, handfast och inspirerande med sig av sina erfarenheter, kunskaper och upplevelser av att skriva berättelser och att vara författare. Att hitta glädje i skrivandet är en bok som fungerar som både sporre och handbok och passar för såväl deltagare på skrivarkurser
som aspirerande författare i blandade åldrar eller allmänt intresserade." BTJ-häftet nr 20, 2015. Lektör Henric Ahlgren



 TudorRosen Kampen om makten
"Kombinationen av intrigfylld tidsålder och skickligt författande gör TudorRosen till den ultimata historiska äventyrsromanen." Roxana Kaboli


Kramisar Kim




Blev du nyfiken på böckerna och inte kan komma på någon av signeringarna? Fråga efter böckerna på biblioteket eller hos din bokhandlare, annars finns dem på nätet, till exempel hos Adlibris , Bokus och CDON.COM.


Kramisar Kim

Vad roligt att du läser min blogg. Kommentera gärna vad du tycker om det här blogginlägget. Mejla Kim M Kimselius. Välkommen tillbaka!

Om du vill veta mer om mig och mina böcker kan du kika in på min hemsida www.kimselius.se.

Om du vill köpa Kim M. Kimselius böcker hittar du dem här


Jag med några av mina närmare 40 böcker. Foto Bertil Knoester.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!