Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

onsdag 7 oktober 2015

Kimselius håller spänningen vid liv genom hela boken

 Staden på andra sidan Kompassen

Av Kim M. Kimselius


En ny fantasy serie av Kim

Staden på andra sidan är en helt ny fantasy-serie av Kim M. Kimselius, som visar att hon inte bara briljerar inom det historiska området, utan även har ett bra sinne för fantasy och hur man bygger upp en helt ny värld. Boken är väldigt lätt att följa med i, utan att för den sakens skull vara tråkig. Kimselius håller spänningen vid liv genom hela boken, och det gör att man fastnar för den, och vill veta mer och mer av vad som kommer hända.

Boken handlar om Markus, som bor mitt ute i ingenstans tillsammans med sin mamma och styvpappa. En dag hittar han en kompass och en karta, och planerar att gå och utforska skogen. Dels på grund av nyfikenhet men också för att undkomma hans styvpappa. Kompassen leder honom upp till en grotta där han ser en skimrande bubbla. Vid samma tillfälle dyker Matilda upp och tillsammans tar de sig igenom bubblan till vad som kommer visa sig vara just Staden på andra sidan. Där är allt purpurfärgat, och man märker att det är något som inte står helt rätt till. Matilda och Markus råkar ut för många hemska, men också fantastiska saker, på sin jakt efter att ställa allt till rätta.

Beskrivningarna i boken är väldigt välskrivna, och man kan se staden tydligt framför sig utan att ha något tidigare att relatera till. Nyfikenheten hos de båda ungdomarna leder berättelsen framåt, och man kan inte undgå att ryckas med i berättelsen. Boken är full av fantasi och nya tankar, vilket också gör den väldigt intressant. Kimselius har lyckats komma fram med något väldigt bra och intressant, precis som vanligt.

Hela boken slutar med en spännande cliffhanger som kan leda till en mycket bra uppföljare, som jag ser framemot att läsa. Boken var väldigt bra, skarpt skriven och underhållande, så det kommer vara intressant att följa Markus och Matildas kommande resor och äventyr!

Fanny Olsson

Oj, vilken härlig recension av min fantasybok som jag tycker så mycket om. Tack så mycket Fanny. 


Blev du nyfiken på boken? Fråga efter den hos din bokhandlare, annars finns den på nätet, till exempel hos Adlibris , Bokus och CDON.COM.

För fler boktips kika in på Kimselius Boktips här på bloggen.

Kramisar Kim

Vad roligt att du läser min blogg. Kommentera gärna vad du tycker om det här blogginlägget. Mejla Kim M Kimselius. Välkommen tillbaka!

Om du vill veta mer om mig och mina böcker kan du kika in på min hemsida www.kimselius.se.

Om du vill köpa Kim M. Kimselius böcker hittar du dem här


Jag med några av mina närmare 40 böcker. Foto Bertil Knoester.

2 kommentarer:

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!