Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

måndag 5 oktober 2015

Signering hos Lundins bokhandel i Karlshamn

 Älskade fans, vad skulle jag vara utan er?

I lördags signerade jag hos Lundins Bokhandel i Karlshamn. Vilken dag jag hade. Så många fina möten. Extra glad blev jag när fansen kom. Här är bildbevis på att jag har lika många vuxna fans som barn och ungdomar. På bilden är det Emelie som köpte en hel del av mina böcker. Tror att hon har samtliga mina böcker nu, trots att jag kommer ut med 3-4 böcker per år.

Varje gång Emelie stiger in i butiken blir jag glad. Hon har alltid ett stort leende på läpparna, vilket får mig att skina upp och bli ännu gladare. Jag frågade hennes sambo/make om hon alltid var så där glad och det sa han att hon var. Underbart!

Sedan kommer underbara Josefin in i butiken och jag blev ännu gladare, om det nu var möjligt. Av både Emelie och Josefin fick jag många goa kramar. Josefin kom tillbaka lite senare och hade en fin blomma med sig, något som gjorde mig mycket glad. Nu står den här framför min dator och jag tänker på henne medan jag sitter och skriver.

I förra veckan var jag och föreläste på Norravångskolan i Mörrum. Många underbara elever, flera av dem kom till lördagens signering hos Lundins i Karlshamn. Gissa om jag blev glad.

Glädjen visste inga gränser när jag fick höra att en pojke som normalt inte läser hade läst 17 kapitel ur min bok På liv och död i andra världskrigets skugga på kvällen efter min föreläsning. En annan mamma berättade att hennes son hade slutat läsa i andra klass, därför hade hon blivit mycket förvånad när han kom hem med en bok och slog sig ned framför tv:n och läste istället för att som vanligt titta på något tv-program. Även han hade På liv och död i andra världskrigets skugga, han var en av de elever som lyssnat på mig under dagen.

Jag älskar att inspirera andra att läsa och skriva. Vid lördagens signering fick jag så mycket beröm för mina böcker att jag nästan flög till bilen när jag skulle åka hem.

Kan du förstå hur roligt jag tycker det är att vara ute och möta mina läsare, att skriva böcker som inspirerar barn, ungdomar och vuxna att läsa?

Förra veckan var extra glädjefylld med alla goa kommentarer vid signeringen och vid föreläsningarna, men även av alla de små korta notiser som ramlar in i mejllådan:

"Nu har jag läst ut din fantastiska bok, "TudorRosen"!"

"Älskar din bok såååå mycket! Så bra!" Mördande foto

"Tack för att du skriver så fantastiska böcker, sluta aldrig!"  

Jag älskar att vara författare och hoppas jag får vara frisk och kry i många, många år så jag hinner skriva mina hundra böcker innan jag dör. Blev lite orolig nu när Göran Hägg dog så ung R.I.P. Han hade mycket kvar att uträtta, så har även jag...

Kramisar Kim

Vad roligt att du läser min blogg. Kommentera gärna vad du tycker om det här blogginlägget. Mejla Kim M Kimselius. Välkommen tillbaka!

Om du vill veta mer om mig och mina böcker kan du kika in på min hemsida www.kimselius.se.

Om du vill köpa Kim M. Kimselius böcker hittar du dem här


Jag med några av mina närmare 40 böcker. Foto Bertil Knoester.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!