Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

torsdag 5 november 2015

Kim har en fantastisk förmåga att fånga sina läsare TudorRosen Kampen om makten

 Ännu en fin recension av TudorRosen Kampen om makten.



"Eftersom jag är lite av en historie- och litteratur-nörd, blev jag överlycklig när jag fick denna bok i min hand (tack Kim!). 


TudorRosen - Kampen om makten är en spännande och intressant bok. Och den var svår att lägga ifrån sig, eftersom jag hela tiden ville veta vad som skulle hända härnäst. Dessutom avslutas varje kapitel med en cliffhanger, vilket gör allt ännu mer spännande.


Kim har en fantastisk förmåga att fånga sina läsare, med intressanta karaktärer och välskrivna berättelser. Det känns som man själv är med där, mitt i äventyret med Theo och Ramona!


Och trots att TudorRosen har många karaktärer, och rätt mycket fakta, blir boken inte alls rörig.  Jag tycker mycket om blandningen av fakta och fiktion, Kim lyckas så bra med detta.


På tal om fakta så är det suveränt med faktadelen i slutet av boken! 


TudorRosen - Kampen om makten var en bok som jag verkligen gillade!


Det märks att Kim M. Kimselius är mycket intresserad av alla ämnen hon skriver om, och lägger ner hela sin själ när hon skriver ner sina äventyr.


Jag ser fram emot att läsa fler av Kim M. Kimselius böcker! :) 


Jag har inget negativt att säga om boken, för den var välskriven och hade bra handling.


Däremot upptäckte jag att några små (korr/stav)-fel hade smugit sig in på några ställen och på en sida har en karaktär råkat ”byta” namn… 


Dessa småfel var dock inget som direkt störde eller hindrade min läsning. Det flöt på bra ändå." Dakota Quinn


Tack så mycket för en bra recension Dakota. Som du vet dog pappa när jag precis börjat skriva boken och det blev kaos i huvudet. Därför är jag inte förvånad över att du hittade korrekturfel. De kommer att åtgärdas till nästa utgåva!

Blev du nyfiken på boken? Fråga efter den hos din bokhandlare, annars finns den på nätet, till exempel hos Adlibris , Bokus och CDON.COM.

För fler boktips kika in på Kimselius Boktips här på bloggen.

Kramisar Kim

Vad roligt att du läser min blogg. Kommentera gärna vad du tycker om det här blogginlägget. Mejla Kim M Kimselius. Välkommen tillbaka!

Om du vill veta mer om mig och mina böcker kan du kika in på min hemsida www.kimselius.se.

Om du vill köpa Kim M. Kimselius böcker hittar du dem här


Jag med några av mina närmare 40 böcker. Foto Bertil Knoester.

2 kommentarer:

  1. Hej Kim!

    Jag hoppas verkligen att du inte tar illa upp över att jag nämner korrekturfelen i min recension...
    Jag vet ju att din far dog hastigt i somras... och jag tycker du är fantastisk som ändå lyckades skriva denna bok, trots all sorg!

    Kram
    // Dakota

    SvaraRadera
  2. Hej Dakota

    Absolut inte! <3 Hade på känn att det skulle finnas en hel del korrekturfel i boken. Huvudet fungerade inte riktigt som det skulle och det fanns ingen tid att skicka till mina vanliga korrekturläsare. Deadline var passerad med råge.

    Tycker du skrev en jättefin recension. Tack så mycket!

    Kram Kim :-)

    SvaraRadera

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!