Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

onsdag 18 november 2015

Spännande spökafton på Kalmar slott 21 november

Spökafton på Kalmar slott är ett evenemang jag ser fram emot. Det ska bli roligt att få berätta om mina möten med andar. De flesta av dem har inspirerat mig att skriva berättelser som du kan läsa i novellsamlingen Mysrys.

Dessutom har spökberättelsen min käre far berättade för mig som barn blivit en helt egen bok, Spöket på Stora mossen.

Om detta och mycket mer kommer jag att berätta om på lördag. Men jag är inte ensam om att prata spöken, du kommer att få lyssna på många spännande berättelser under kvällen. Missa inte det här evenemanget!

Du kommer även att få möjlighet att köpa alla författares böcker på lördag. Nedan kan du se vilka böcker jag kommer att ha med mig. Läs mer om evenemanget, de andra författarna och hitta länk till bokning nedan. Hoppas vi ses!


 Välkomna till en kväll i det förflutnas tecken. 

Kom och träffa författarna som berättar och skriver om slottsspöken, andar historia, arkeologi och nordisk folktro.

Anna-Karin Andersson från Kalmar som i år debuterat med sin ungdomsrysare I skuggan av Blå Jungfrun.
 
Frida Andersson Johansson vars skräckroman Dränkt utspelar sig i bedrägligt lugn vardagsmiljö, men som ganska snart får en betydligt obehagligare inramning. 

Kim M. Kimselius som skrivit ett 40-tal spänningsböcker för barn- och ungdom, varav den senaste utspelar sig på Sandby Borg på Öland. 

Ulrika Söderström, arkeolog på Kalmar Läns museum, som i höst debuterar med den barnbok hon skrivit tillsammans med Anna-Karin Andersson. 

Charlotte E Johansson, förläggare som driver bokförlaget Stimpla Publishing i Kalmar, och alltid fastnar för de mystiska berättelserna i manushögen. 

Under kvällen serveras soppa och rysliga berättelser. Dryck köps till på plats. Är du i behov av specialkost? Kontakta arrangören minst fyra dagar innan evenemanget info@annakarinandersson.se eller 070-605 49 19. 

Författarnas böcker går att köpa på plats och du kommer även att få möjlighet att ställa frågor till samtliga författare.



Här ser du de böcker jag kommer att ha med till försäljning på Kalmar slott:

 Mysrys - Novellsamling
Tycker du om att läsa om andar, relationer, sorgearbete och livsglädje passar den här boken dig. Det här är en riktig "Må-Bra-bok"! Mysiga och rysliga noveller av Kim M Kimselius.







Spöket på Stora  Mossen
En spökbok, hästbok och deckare, allt i ett, blir ett spännande äventyr.









Sveriges Pompeji Sandby borgs öde
Theo och Ramona är med vid utgrävningen av Sandby borg på Öland. Här hittar de både skatter och mänskliga skelett. Genom fynden förstår de att borgens invånare har mött ett hemskt öde. Ett silverspänne fångar Ramonas intresse och gör att hon vill veta mer. Med hjälp av Månstenen reser de till borgen på 400-talet. De vill försöka förhindra händelsen som blir invånarnas undergång. Ondskefulla krafter har redan satt allt i rullning och slår till direkt vännerna anländer till det förflutna.


TudorRosen Kampen om makten
Den rödvita Tudorrosen blev symbolen för huset Tudor, efter att Henrik VII blev förste kung av Tudordynastin. Han får ständigt kämpa för att behålla makten.

Henrik VIII övertar tronen efter sin far, Henrik VII, och försöker få en son. I sin strävan efter detta, låter han förskjuta, avrätta och skilja sig från sina hustrur, som blir sex till antalet. Två av dem, Katarina av Aragonien och Anne Boleyn, är starka kvinnor som inte lyckas tillgodose kungens önskemål. Däremot får de döttrarna Maria och Elisabet.

Juvelen som Theo och Ramona till Tudortiden, ger dem även obehagliga upplevelser. De skiljs åt i striden vid Bosworth Field. I sökandet efter Ramona räddar Theo livet på Henrik VII, vilket för honom till hovet, alla dess intriger och maktspel. Ramona och Theo får ta del av Tudordynastins härskares liv och död, där de själva ständigt svävar på avgrundens kant. De kämpar för att ta sig tillbaka hem, men juvelen har andra planer för dem.
 
Vi ses på lördag!

Kramisar Kim

Vad roligt att du läser min blogg. Kommentera gärna vad du tycker om det här blogginlägget. Mejla Kim M Kimselius. Välkommen tillbaka!

Om du vill veta mer om mig och mina böcker kan du kika in på min hemsida www.kimselius.se.

Om du vill köpa Kim M. Kimselius böcker hittar du dem här


Jag med några av mina närmare 40 böcker. Foto Bertil Knoester.

2 kommentarer:

  1. Vilket spännande och roligt arrangemang! Lycka till!

    Tänk att du kunnat skriva en hel bok om din pappas saga. Önskar att jag hade kommit ihåg tillräckligt för att göra samma sak. Pappa hade flera figurer som han berättade om när jag var liten och jag älskade hans berättelser.

    SvaraRadera
  2. Hej Eva

    Tack! Det gick jättebra! Kanske kan du dra dig till minnes någon av dem och skriva ner dem?

    Kram Kim

    SvaraRadera

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!