Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

fredag 1 april 2016

Boktips Pastor Viveka och tanterna av Annette Haaland

Pastor Viveka och tanterna av Annette Haaland

Pastor Viveka är en kvinna i sina bästa år. Hon har tröttnat på att finnas till hands för alla hela tiden. Hon protesterar genom att bära t-shirts under sina prästkläder, tröjor med slagkraftiga texter, som motsäger allt en präst bör stå för.

Hon är innerligt trött på alla bakande tanter som kräver att det ska finnas sju sorters kakor, när pastor Viveka vill ha frukt till kyrkkaffet.

När en av tanterna i kaffekommittén hittas död får äntligen pastor Viveka något annat att tänka på. Hon bestämmer sig för att ta reda på vem som har mördat den gamla damen. Hennes undersökningar leder henne till Stormhattarnas förening. Plötsligt vet hon inte vem hon kan lita på och hon är övertygad om att nästa offer kommer att bli hon.

En härlig mysdeckare. Längtar efter att läsa nästa bok om pastor Viveka.



Den får fyra stjärnor av fem möjliga.


Blev du nyfiken på boken? Fråga efter den hos din bokhandlare, annars finns den på nätet, till exempel hos Adlibris , Bokus och CDON.COM.

För fler boktips kika in på Kimselius Boktips här på bloggen.

Kramisar Kim

Vad roligt att du läser min blogg. Kommentera gärna vad du tycker om det här blogginlägget. Mejla Kim M Kimselius. Välkommen tillbaka!

Om du vill veta mer om mig och mina böcker kan du kika in på min hemsida www.kimselius.se.

Om du vill köpa Kim M. Kimselius böcker hittar du dem här


Jag med några av mina närmare 40 böcker. Foto Bertil Knoester.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!