Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

torsdag 21 april 2016

I Jag är ingen häxa får man verkligen inblick i tidsperioden boken utspelar sig i

Pockethexorna har recenserat Jag är ingen häxa. Läs nedan vad Pocket Hexan tycker om boken.



Jag är ingen häxa är andra delen i serien om Ramona och Theo som reser i tiden. I första delen reser hon till Pompeji precis innan vulkanutbrottet som täcker hela staden i ett askregn och lyckas rädda Theo från en säker död. I den här boken reser de tillsammans tillbaks till häxjaktens Europa under 1400-1600-talet. Under den tiden förföljde man de människor som var läkekunniga och i deras ögon var trollkarlar och häxor. När man fångade in dem blev de oftast dömda till döden genom att brännas på bål.
 
När Ramona och Theo har rest i tiden hamnar de precis vid ett brinnande bål och en ung kvinna står bunden vid en påle i bålet och elden börjar närma sig henne. De lyckas precis få loss henne och bege sig in i skogen och där den hinner gömma sig innan förföljarna hittar dem. I resten av boken får vi följa Anna som den unga kvinnan heter och hennes mamma. Det här är en bok där man verkligen får inblick i den tidsperiod som boken utspelar sig i. Det är nästan som en faktabok eller som en skolbok men det är skrivet på ett sådan sätt att det aldrig blir tråkigt. Jag ger boken ett litet Hi! i betyg=4-a 

Tack för din fina recension Pocket Hexan.

Den får fyra stjärnor av fem möjliga.


Blev du nyfiken på boken? Fråga efter den hos din bokhandlare, annars finns den på nätet, till exempel hos Adlibris , Bokus och CDON.COM.

Blev du inspirerad av det här inlägget? Berätta och lämna gärna en kommentar längre ned i det här inlägget. Klicka på Skicka en kommentar eller Inga kommentarer, för att skriva och berätta vad du tyckte.

För fler boktips kika in på Kimselius Boktips här på bloggen.

Kramisar Kim

Vad roligt att du läser min blogg. Kommentera gärna vad du tycker om det här blogginlägget. Mejla Kim M Kimselius. Välkommen tillbaka!

Om du vill veta mer om mig och mina böcker kan du kika in på min hemsida www.kimselius.se.

Om du vill köpa Kim M. Kimselius böcker hittar du dem här


Jag med några av mina närmare 40 böcker. Foto Bertil Knoester.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!