Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

lördag 12 november 2016

Boktips Döden den bitterbleka av Anne-Marie Schjetlein

Döden den bitterbleka av Anne-Marie Schjetlein


Om pappa ännu hade levt, och fått läsa den här boken, hade han sagt "När kommer nästa!" För han älskade Anne-Marie Schjetleins debutbok Döden kvittar det lika.


Det märks att Anne-Marie har utvecklats sedan förra boken, för även om debuten var imponerande är den här boken ännu bättre. Det var lite svårt att komma in i boken, eftersom det var ett år sedan jag läste den förra, sedan föll alla bitarna på plats och det var svårt att sluta läsa.

Jag var tvungen att googla på författaren för att se om hon arbetade inom vården, eftersom allt som rörde sig där kändes så trovärdigt. En perfekt deckare för dig som älskar spänning i sjukhusmiljö.  Läs den!

»Du och jag Andreas, vi kommer få det så bra. Du kommer älska mig, bara mig.«

Halmstad plågas av ett pedofilrykte. Som kirurg tvingas Andreas ta emot skadade pojkar på sjukhuset. Utnyttjade kroppar. Oron växer sig större, ockuperar honom. En pedofil. Kan Petra verkligen ha någonting med det här att göra?

Trots att Andreas inte sett skymten av Petra på ett år kan han inte slappna av. Hennes sista ord gnager. Hon mördade för att komma honom nära ändå har han inte kontaktat polisen. Om du gör det kommer jag tillbaka. Men inte till dig. Utan till dina kära söner. Så Andreas tassar på tå, tvekar inför relationer som lockar, osäker på vad som kan väcka Petras vrede.
Döden den bitterbleka är en psykologisk spänningsroman i sjukhusmiljö. Med fingertoppskänsla för dramatik, relationer och vardagsrealism trollband Anne-Marie Schjetlein både läsare och kritiker med sin debut, Döden kvittar det lika. Döden den bitterbleka är den andra, fristående boken i serien om den kantstötta villaidyllen i Tylösand. 



Den får fyra stjärnor av fem möjliga

Kramisar Kim
Författare, Skrivkurslärare och Föreläsare

Copyright Kim M. Kimselius 

Blev du nyfiken på boken? Fråga efter den hos din bokhandlare, annars finns den på nätet, till exempel hos Adlibris , Bokus, BookOutlet.se och CDON.COM.


Här kan du träffa mig under höstens signeringar:
13 november 12-14 signerar jag hos Akademibokhandeln Nova Lund.
26 november 11-14 signerar Kim sina böcker hos Lek & Sak i Lund.
27 november 11-13 signerar jag hos Akademibokhandeln Center Syd
3 december 11-13 signerar jag hos Lundins bokhandeln i Karlshamn.

Blev du inspirerad av det här inlägget? Lämna gärna en kommentar och berätta längre ned i det här inlägget. Klicka på Skicka en kommentar eller Inga kommentarer, för att skriva och berätta vad du tyckte. 

För fler boktips kika in på Kimselius Boktips här på bloggen.


Vad roligt att du läser min blogg. Välkommen tillbaka! Mejla Kim M Kimselius.

Om du vill veta mer om mig och mina böcker kan du kika in på min hemsida www.kimselius.se.

Om du vill köpa Kim M. Kimselius böcker hittar du dem här


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!