Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

måndag 10 april 2017

I det ögonblicket känns det på riktigt...

I det ögonblicket känns det på riktigt...

I det ögonblicket inlagor och omslag kommer för godkännande från tryckeriet, då känns det på riktigt. Boken (den här gången är det flera böcker samtidigt så rätta benämningen är böckerna) är på gång.

Eftersom jag har varit iväg när materialet kom från tryckeriet, ägnade jag söndagen åt att titta igenom alla inlagor (texten som är i boken), lusläsa framsida och baksidestexter och godkänna för tryck.

Tänk! Snart kommer det paket från tryckeriet. Som vanligt kommer jag att slita upp paketet, lyfta upp första boken, lukta på den och känna glädje över att hålla ännu ett av mina alster i handen. Därefter ställer jag in boken/böckerna i hyllorna där de övriga drygt 40-talet böcker står.

Mysteriet med Guldgubbarna har boksläpp den 17 juni på Kulturcentrum i Ronneby, i samband med att en utställning om Guldgubbarna har premiär.

10 tips för att leva på din kreativitet och Morden på Färgargården har boksläpp på Litteraturfestivalen Bok och Hav i Karlskrona, helgen 12-14 maj. Återkommer med exakt tid och plats.

Jag älskar när nya böcker kommer från tryckeriet, när jag får ställa in de här tre i bokhyllan har jag gett ut 43 böcker på 20 år.

Ytterligare en bok kommer i höst, lagom till bokmässan, och kanske ännu en... Det ska ju märkas att jag firar 20 år som författare i år.

Men vet du, all glädje över de nya böckerna överskuggas av något jag har längtat efter sedan julen 2015 då Tickie dog, en ny valp.

Får jag presentera Venice-Kiara, som blir en ny familjemedlem i maj. Det kommer att vara årets största händelse för min del. Så jag har längtat.

Därför skriver jag på för fullt, förbereder för Hemma-hos-reportage och nya resor. Jag försöker få undan så mycket som möjligt innan Kiara kommer till oss.

Bäst att jag fortsätter jobba!
 Kramisar Kim
Författare, Skrivkurslärare och Föreläsare


Copyright Kim M. Kimselius

Läs även Författarbloggen Kim M Kimselius.

Kimselius skrivtips eller Författartips hittar du skrivtips, skrivtävlingar och skrivarkurser.

Kanske vill du gå en skrivarkurs sommaren 2017 för mig, Kim M Kimselius?

Du kanske vill gå en skrivarkurs på distans?

Vad roligt att du läser min blogg. Blev du inspirerad av det här inlägget? Lämna gärna en kommentar och berätta längre ned i det här inlägget. Klicka på Skicka en kommentar eller Inga kommentarer, för att skriva och berätta vad du tyckte. Eller mejla Kim M Kimselius. Välkommen tillbaka!


Du kan läsa mer om mig och mina böcker på www.kimselius.se

2 kommentarer:

  1. Håller helt med om den känslan. Har fått uppleva det två gånger. Första gången när ett litet förlag omvandlade mitt manus till bok var fantastiskt. Och förra månaden tryckte jag och en väninna en bok med hjälp av egenutgivning. Alltid lika roligt att besöka din blogg,ger inspiration, tack

    SvaraRadera
  2. Hej Titti

    Härligt att höra att du har fått uppleva känslan. Den är alldeles speciell. Lycka till med dina böcker.

    Tack för din fina kommentar om min blogg.

    Kram Kim :-)

    SvaraRadera

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!