Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

onsdag 27 september 2017

På väg till Bokmässan i Göteborg

På väg till Bokmässan i Göteborg

Idag är jag och maken, Jan, på väg till Bok och Biblioteksmässan i Göteborg. Jan har packat i flera veckor känns det som. Han har planerat och beställt hem böcker och material, medan jag har varit på Island och i Uddevalla och föreläst, signerat och haft boksläpp.

Den här fina påsen visade han upp för mig. Jag blev jätteglad. En färgglad papperspåse med några av mina 45 böcker på.

Det har stått kartonger med material och böcker överallt.



Jan har lagt upp det antal böcker han ska packa av varje titel, så att han fått en överskådlig blick över samtliga böcker. Jag är glad att han gör allt det arbetet, så jag har kunnat fokusera på mina resor och föreläsningar och boksläpp.

 Som vanligt hittar du oss i monter B09:20
Som jag tidigare har berättat om har jag boksläpp på boken Författare Från dröm till verklighet på Bokmässan i Göteborg. Den här fina rollupen kommer du att få se på bokmässan.

Det har varit mycket tal om demonstrationer utanför bokmässans huvudentré, därför vill jag tipsa dig om att du även kan gå in via Lisebergsentrén och parkeringshuset vid Fokus. Låt inte demonstranterna stoppa dig från att komma till Bokmässan i Göteborg!

Årets nya böcker är:







Samtliga böcker hittar du i monter B09:20 där jag kommer att vara alla mässans dagar, förutom när jag tar fikapaus och lunch.

Här hittar du tips som kan vara bra att veta om du ska till Bokmässan i Göteborg.

Hoppas vi ses!

Kramisar Kim
Författare, Skrivkurslärare och Föreläsare

Copyright Kim M. Kimselius


Kanske vill du gå en skrivarkurs sommaren 2018 för mig, Kim M Kimselius?

Du kanske vill gå en skrivarkurs på distans?


Vad roligt att du läser min blogg.  Lämna gärna en kommentar längre ned i det här inlägget.  Eller mejla Kim M Kimselius. Välkommen tillbaka!

Du kan läsa mer om mig och mina böcker på www.kimselius.se 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!