Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

lördag 7 oktober 2017

Skogsblod av Ylva Lee Lindell, en författare som kommer att gå långt!

Skogsblod av Ylva Lee Lindell, en författare som kommer att gå långt!

Efter Ylva Lee Lindells bok, Eldbunden, som tog mig med storm hade jag stora förväntningar på andra boken i serien, Skogsblod. Jag blev inte besviken.

Huvudpersonen Mindra smyger ut från skolan och tar sig till England för att söka upp sin familj. Hon liftar med en lastbilschaufför som tar henne till huset där hennes familj ska finnas. Väl där ser de att huset brunnit ned till grunden. Lastbilschauffören, som är en snäll och vänlig man, erbjuder sig att Mindra ska få bo över hos honom tills hon hittat någon annanstans att bo. Han hjälper henne även att få arbete. Mindra är tacksam och invaggas i trygghet. Men allt är inte som det ser ut att vara, även den vänligaste man kan dölja skrämmande hemligheter.

Åh, vilken bra bok! Författaren väver skickligt ihop historien och håller mig i spänning när jag läser boken. Genast jag är klar med den kastar jag mig över nästa bok, Stjärnvind. Om den berättar jag imorgon.

Läs boken!!!



Den får fem stjärnor av fem möjliga.


Blev du nyfiken på boken? Fråga efter den hos din bokhandlare, annars finns den på nätet, till exempel hos Adlibris , Bokus och CDON.COM.
Här kan du läsa vad jag tyckte om första boken i serien, Eldbunden.

Eldbunden av Ylva Lee Lindell
Det här var en bok som slog mig med häpnad. En magisk fantasybok som känns trovärdig och väl genomarbetad. Jag tycker om personskildringarna och miljöskildringarna och hur berättelsen är uppbyggd. När jag lägger ifrån mig Eldbunden känns det tomt och jag längtar efter att få läsa mer om personerna jag lärt känna genom boken.

Det här är en bok som förtjänar högsta betyg och bli mer omtalad än den är. Jag har hittat en ny författare vars böcker jag kommer att sluka och se fram emot. Tycker du om fantasy kommer du att älska den här boken. Läs den!

När jag slog igenom sa Bertil Wahlström, ägare av B. Wahlströms förlag där min debutbok Tillbaka till Pompeji kom ut: "Flicka lilla du kommer att bli mycket stor!"

De orden vill jag föra vidare och säga till Ylva Lee Lindell, för det här är en författare som har alla förutsättningar att bli mycket stor inom fantasygenren. Håll utkik efter hennes namn och böcker!

För fler boktips kika in på Kimselius Boktips här på bloggen.

Kramisar Kim

Vad roligt att du läser min blogg. Kommentera gärna vad du tycker om det här blogginlägget. Mejla Kim M Kimselius. Välkommen tillbaka!

Om du vill veta mer om mig och mina böcker kan du kika in på min hemsida www.kimselius.se.

Om du vill köpa Kim M. Kimselius böcker hittar du dem här


Jag med några av mina 45 böcker. Foto Bertil Knoester.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!