Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

fredag 6 oktober 2017

Trots mina förutsättning lyckades jag inte stålsätta mig tillräckligt mycket

Trots mina förutsättning lyckades jag inte stålsätta mig tillräckligt mycket
Inför Bokmässan i Göteborg hade jag bestämt mig för att jag inte skulle ha en enda recensionsbok med mig tillbaka hem. Nedan ser du resultatet.

Men vad gör man när favoritförfattarna kommer med sina böcker. Självklart tackade jag ja. Camilla Davidsson med Sånger i skymningen, Caroline Hurtig med Döttrar av natt, Gabriella P. Kjellen med Magin vaknar, Rizah Sheqiris med Ljuset spindel, Olséni och Hansen med Ester Karlsson med K, Rose Marie Bouw med För alltid i mitt hjärta, Katarina von Bredow med Tappa greppet, Jakkin Wiss med Drakjägarens flicka, Emma Ångström med Det sista experimentet.

Dessutom fick jag boken Viskningar från Fantastikgränd, som är en samlingsbok som delades ut gratis i 2.000 exemplar på bokmässan. Här hittar man noveller och första kapitlet av många fantasyböcker. Även Grimm och Grimm Darker fick jag av Sofi Poulsen, novellsamlingar baserade på Grimms sagor.

Extra stolt blev jag över mina skrivkursdeltagares böcker: Ulrika Amador med Femte dagen och Irma Kjellström som vann första pris i Novelix skrivtävling och fick sin berättelse utgiven i Du är allt jag vill ha.

Nu har jag en hel del att läsa, som om jag inte hade det redan. Ligger fortfarande ett år back på recensionsböckerna. Inte har det blivit bättre av att jag de senaste månaderna inte hunnit läsa så många böcker som jag brukar.

Jag längtar verkligen efter att läsa de här böckerna. Blev du också sugen på att läsa dem?

Kramisar Kim
Författare, Skrivkurslärare och Föreläsare

Copyright Kim M. Kimselius

Kanske vill du gå en skrivarkurs sommaren 2018 för mig, Kim M Kimselius?

Du kanske vill gå en skrivarkurs på distans?


Vad roligt att du läser min blogg.  Lämna gärna en kommentar längre ned i det här inlägget.  Eller mejla Kim M Kimselius. Välkommen tillbaka!

Du kan läsa mer om mig och mina böcker på www.kimselius.se.  

4 kommentarer:

  1. Hej Kim!

    Jag har lånat Under Vintergatans alla stjärnor av Davidsson, Camilla på biblioteket som reselektyr. Få se vad jag tycker om den.

    Hälsningar

    Per

    SvaraRadera
  2. Hej Per

    Håller tummarna för att du tycker om den!

    Kram Kim :-D

    SvaraRadera
  3. Hej Kim!

    Så långt har jag kommit fem kapitel. Jag gillar upplägget med vandringen i Spanien och huvudpersonens tillbakablickar på sitt liv. Det finns ett driv i den.

    Hälsningar

    Per

    SvaraRadera
  4. Hej Per

    Härligt att höra :-D

    Kram Kim

    SvaraRadera

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!