Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

fredag 17 november 2017

Boktips Dolt i Mörker av Elly Griffiths

Dolt i Mörker av Elly Griffiths

Det här är nionde boken om Ruth Calloway och kriminalinspektör Harry Nelson. Det som gör de här böckerna läsvärda och fängslande, är samspelet mellan Calloway och Nelson. De har ett barn ihop och tycker mycket om varandra, men Nelson är gift och har två barn i det äktenskapet och vill inte skilja sig. Hans fru vet om att Nelson har barn med Ruth och har accepterat barnet.

Ruth är rättsarkeolog och expert på ben. När ett människoskelett hittas i en kalkstenstunnel blir Ruth kallad till platsen, men det visar sig vara ett färskt skelett och Kriminalinspektör Nelson får hand om fallet. Flera kvinnor försvinner, till slut försvinner även poliskollegan Cloghs hustru. Letandet för dem under jord där de finner något mycket märkligt.

Brittisk miljö, härligt språk och spänning är vad som utmärker Elly Griffiths böcker. Har du aldrig läst någon av böckerna, rekommenderar jag dig att börja med första boken i serien, för att få ut den största behållningen av böckerna.

Ännu en bok av Elly Griffiths som jag varmt rekommenderar.



Den får fyra stjärnor av fem möjliga.


Blev du nyfiken på boken? Fråga efter den hos din bokhandlare, annars finns den på nätet, till exempel hos Adlibris , Bokus och CDON.COM.

För fler boktips kika in på Kimselius Boktips här på bloggen.

Kramisar Kim

Vad roligt att du läser min blogg. Kommentera gärna vad du tycker om det här blogginlägget. Mejla Kim M Kimselius. Välkommen tillbaka!

Om du vill veta mer om mig och mina böcker kan du kika in på min hemsida www.kimselius.se.

Om du vill köpa Kim M. Kimselius böcker hittar du dem här


Jag med några av mina närmare 50 böcker. Foto Bertil Knoester.




2 kommentarer:

  1. Hej Kim!

    Nu ändrar du igen min läsordning! Jag känner att jag måste låna del 4 av historien om Emma. Jag lånade del 1 och 2, som jag läste slut på en resa. Väl hemkommen tog jag mig an del 3. Nu vet jag att det finns en del 4 som jag vill också uppleva. De har olika karaktär och olika typer av händelser med det gemensamma att alla handlar om relationer och livsval.

    Hälsningar

    Per

    SvaraRadera
  2. Hej Per

    Ja, det är svårt att låta bli att läsa fortsättningen.

    Kram Kim :-D

    SvaraRadera

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!