Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

lördag 18 november 2017

Sånger i skymningen av Camilla Davidsson SÅ BRA!

Sånger i skymningen av Camilla Davidsson

Det här är en riktigt bra bok! Välskriven och fängslande. I efterordet skriver Camilla Davidsson att det är hennes förläggare som fått henne att skriva denna bok, att det inte var tänkt att det skulle bli någon mer bok. Jag hoppas att hon inte tänker så fortfarande, för jag vill läsa mer om Emma. Hur går det nu för henne? Inte kan väl berättelsen vara slut här?

Under fyra böcker har jag följt Emmas berättelse, från pilgrimsvandringen till Santiago de Compostela, till Fårö på Gotland, London... Ja, resorna har varit många och de har varit spännande.

Den här boken tyckte jag lika mycket om som den första Under vintergatans alla stjärnor. Här kan du läsa mina recensioner av samtliga Camilla Davidssons böcker.

I några av de tidigare böckerna har jag blivit irriterad på huvudpersonen som har varit så velig, men inte den här gången. Nu verkar Emma ha funnit sitt rätta jag. En bit var svår, det var när boken handlade om Emmas mammas död. Då kom tankarna på pappa, när jag satt vid hans dödsbädd. En tuff tid. I slutet av boken fick jag veta att Camilla Davidssons mamma hade dött under arbetet med den här boken. Då förstod jag hur tufft hon hade haft det, för även jag höll på med en bok när pappa dog, TudorRosen Kampen om makten. Jag fick verkligen stålsätta mig många gånger för att orka sätta mig framför datorn.

En stor eloge till Camilla Davidsson för den här boken! Rekommenderas varmt!



Den får fem stjärnor av fem möjliga.


Blev du nyfiken på boken? Fråga efter den hos din bokhandlare, annars finns den på nätet, till exempel hos Adlibris , Bokus och CDON.COM.

För fler boktips kika in på Kimselius Boktips här på bloggen.

Kramisar Kim

Vad roligt att du läser min blogg. Kommentera gärna vad du tycker om det här blogginlägget. Mejla Kim M Kimselius. Välkommen tillbaka!

Om du vill veta mer om mig och mina böcker kan du kika in på min hemsida www.kimselius.se.

Om du vill köpa Kim M. Kimselius böcker hittar du dem här


Jag med några av mina närmare 50 böcker. Foto Bertil Knoester.
 

6 kommentarer:

  1. Hej Kim!

    Nu tränger sig ytterligare en bok i min läskö! Jag har just läst de tre tidigare och ska leta efter denna på biblioteket. De beskriver fint olika relationer: härliga, trevliga och katastrofala. Jag hade 1 och 2 med på en resa och direkthemkommen lånade jag 3.

    Per
    PS Dessutom har jag fått böcker av släktingar...

    SvaraRadera
  2. Hej Per

    Härligt att du blir inspirerad av mina bokblogginlägg. Jag har läst många bra böcker den senaste tiden, det kommer fler tips.

    Kram Kim :-D

    SvaraRadera
  3. Hej Kim!

    Jo, det kommer en strid ström av bokrecensioner. Imponerande!

    Jag tog ditt inlägg om de böcker du hade med dig från bokmässan och valde Camilla Davidsson där. Du var kortfattade så jag läste mera på nätbokhandlarna för att välja vilka som skulle passa min kommande läsning och prickade bra.

    Hälsningar

    Per

    SvaraRadera
  4. Hej Per

    Ja, då hade jag inte läst böckerna ännu, bara fått med dem hem.

    Kram Kim :-)

    SvaraRadera
  5. Hej Kim!

    Jo, jag håller med att boken är värd en femma. Emma har fått till sitt liv och avslutar serien av fyra böcker på ett bra sätt. Det är en skildring av olika relationer (kärleks- och familje-).

    Hälsningar

    Per

    SvaraRadera
  6. Hej Per

    Härligt att höra :-D

    Kram Kim

    SvaraRadera

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!