Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

tisdag 19 december 2017

Skrivretreat med Veronica Grönte En bra julklapp

Skrivretreat med Veronica Grönte En bra julklapp

Känner du någon som drömmer om att bli författare, eller bara vill väcka skrivlusten. Då kanske skrivretreat är den perfekta julklappen. Jag har hört mycket gott om Veronica Gröntes skrivarretreat. Nedan kan du läsa lite mer om evenemanget.


Skrivarretreat för kvinnor i Nässjö •

Nyår 2017-2018

Välkommen till en rofylld skrivarretreat över nyårshelgen, i mitt hem i Nässjö. Delta i kravlöst och inspirerande skrivande med textsamtal och författarprat. Koppla av framför brasan. Ta promenader, vila och trivs i harmonisk samvaro. Max 8 deltagare.
Innan du anmäler kontaktar du mig, så att vi får talas vid: veronica@forfattarskola.se

Trygg och trivsam stämning
Tillsammans skapar vi en avspänd och kravlös atomsfär, eftersom vi möts i en slags anonymitet. Du berättar inte för de övriga i gruppen varför du valde att anmäla dig till skrivarretreaten, du berättar inte heller om ditt yrke, din familj eller vad du brukar göra på semestern. Våra samtal blir personliga men inte privata. Under lunchen sista dagen kan den som vill berätta lite mera om sig själv.


Vad innebär en "skrivarretreat"?
Ordet ”retreat” kommer från engelskan och betyder ”dra sig tillbaka” eller ”dra sig undan”. I vår del av världen handlar en retreat ofta om att kunna få en paus från vardagens stress och krav.
Denna skrivarretreat har vissa delar gemensamma med en traditionell retreat. Vi möts i en avspänd och tillåtande atmosfär som uppnås tack vare anonymiteten. Vi reflekterar kring varandras texter och lär känna varandra genom dem. Samtalen under skrivarretreaten blir meningsfulla och tystnaden en naturlig del i samvaron. Innan vi skiljs åt sista dagen, får alla som vill möjlighet att berätta något om sig själva.

Miniskrivarkurs
Varje dag ges tillfälle till ett skrivpass på ca 3 timmar som jag leder. Jag presenterar några olika pusselbitar från min grundkurs, miniskrivarkurs.

Läs mer om skrivretreaten på Veronica Gröntes sida Författarskola.se.

Kramisar Kim
Författare, Skrivkurslärare och Föreläsare

Copyright Kim M. Kimselius


Kanske vill du gå en skrivarkurs sommaren 2018 för mig, Kim M Kimselius?

Du kanske vill gå en skrivarkurs på distans?


Vad roligt att du läser min blogg.  Lämna gärna en kommentar längre ned i det här inlägget.  Eller mejla Kim M Kimselius. Välkommen tillbaka!

Du kan läsa mer om mig och mina böcker på www.kimselius.se

 




4 kommentarer:

  1. Hej Kim!

    Intressant grund för kursen: låt texten tala! Varför man skriver det är en annan historia. Jag har skrivit en liten pjäs, ur vilken man kan dra felaktiga slutsatser om min uppväxt och härkomst. Det väsentliga tema bottnar i min uppväxt, men gestaltat på ett annat sätt.

    Per

    SvaraRadera
  2. Hej Per

    Något du blev sugen på?

    Kram Kim :-D

    SvaraRadera
  3. Jo, Kim, jag blev sugen, men kan inte då och så är det för kvinnor.

    Per

    SvaraRadera
  4. Hej Per

    Ja, just det. Men igår tipsade jag om en annan skrivarkurs. Kanske något för dig?

    Kram Kim :-)

    SvaraRadera

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!