Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

torsdag 3 maj 2018

Bluetooth från hjärnan till datorn

Bluetooth från hjärnan till datorn

Bild på hjärnan från Medlingshuset.se

Visst hade det varit fantastiskt om vi hade haft en bluetooth från hjärnan direkt till datorn? Tänk vad många fler böcker det hade blivit skrivna för min del. Jag drömmer fram många av mina böcker, vilken fördel att ha en direktkoppling till datorn.

Men tanken kom framförallt inte för att jag skulle hinna skriva fler böcker, utan för att jag i morse kom ihåg drömmarna jag haft, men inte det blogginlägg jag kommit på under natten. Det är som om blogginlägget sorterats under "skräppost" av hjärnan och försvunnit ur minnet. Drömmarna däremot, de fanns kvar, de har jag tränat mig på att komma ihåg. Kanske jag även kan träna mig på att komma ihåg de blogginlägg jag tänker ut under nattens mörka timmar?

Igår hade jag en fantastisk födelsedag. Inte mycket skrivet, eftersom jag hade tänkt vara ledig. Men du känner ju mig, jag kan inte vara utan skrivandet en enda dag. Att skriva är detsamma som att andas, skriver jag lever jag. Därför blev det lite skrivet igår också, men bara en halvtimma, eftersom det var min lediga dag.

Idag ska jag sitta i inspelningsstudio hela dagen. Nyfiken? Jag ska berätta mer om det en annan dag. Nu måste jag skynda mig ut med hundarna och göra mig iordning för dagen.

Önskar dig en underbar dag!

Kramisar Kim
Författare, Skrivkurslärare och Föreläsare

Copyright Kim M. Kimselius

Kanske vill du gå en skrivarkurs sommaren 2018 för mig, Kim M Kimselius?

Du kanske vill gå en skrivarkurs på distans?


Vad roligt att du läser min blogg.  Lämna gärna en kommentar längre ned i det här inlägget.  Eller mejla Kim M Kimselius. Välkommen tillbaka!

Du kan läsa mer om mig och mina böcker på www.kimselius.se.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!