Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

onsdag 23 maj 2018

Enstaka platser kvar på sommarens skrivarkurser

Enstaka platser kvar på sommarens skrivarkurser

Längtar du efter att utveckla ditt skrivande i sommar? Nu har du chansen. På grund av återbud har jag några platser kvar på mina populära skrivarkurser i sommar.

Uppslukade av orden i skrivkurslokalen.
Det finns plats både på grundkursen och Eget skrivande. Du kan aldrig ana hur roligt vi har på kurserna. Varje år längtar deltagarna och jag tillbaka, vissa har gått hos mig sedan jag startade skrivarkurser på Färgargården, något jag gjorde sommaren 2014. Tiden går. Det är inspirerande och roligt att få träffa samma personer år efter år och höra hur deras skrivande har utvecklats. Jag delar med mig av mina kunskaper och hjälper till att lyfta deltagarna, få dem att tro på sig själva och utveckla skrivandet ännu mer.

På Färgargården i Eringsboda sitter skratten i väggarna efter alla skrivarkurser. Dessutom är våra gemensamma novellsamlingar ett bevis på hur skickliga kursdeltagarna är. Om du blir nyfiken på böckerna heter de: Färgargårdens andar, Morden på Färgargården, Den magiska porten vid Färgargården.

Nyfiken på skrivarkurserna? Kika in på Kimselius hemsida för att få reda på all information om kursen.

Gunnel Antoniusson har kommit ut med flera böcker sedan första skrivarkursen.
I Grundkursen får du lära dig känna glädje i skrivandet, bygga upp en berättelse, fånga läsarna, skapa karaktärer, gestalta, skriva miljöskildringar, dialoger och mycket mer. Jag tipsar om hur du tar dig ur skrivkramp och hur du korrekturläser din text innan du skickar till förlag.

I Eget skrivande läggs fokus på det egna skrivandet och fördjupning inom gestaltning, med mera. I denna kurs går jag igenom din berättelse och ger tips om hur du kan förbättra den. För att gå denna kurs ska du ha läst min handbok Att hitta glädje i skrivandet. Något som underlättar eftersom de flesta på denna kurs har gått grundkurs för mig.

Ibland flyttar vi ut från huset och njuter av sommaren.
Det spelar ingen roll vad målet med ditt skrivande är: att skriva om ditt liv, din släkt, en deckare, roman, en barnbok, bilderbok eller en faktabok. Jag har över 20 års erfarenhet som etablerad författare och delar med mig av mina kunskaper, på ett sätt som får dig att komma igång att skriva din bok.

Några ord från kursdeltagarna:
"Väldigt pedagogiskt upplägg med många 'aha-upplevelser'. Övningsuppgifter som var mycket instruktiva och lärorika. Motivationen och längtan efter att skriva stärktes påtagligt efter en intensiv weekend på Färgargården." Författaren Jan-Eric Boo

"Energi från både Kim och deltagarna. Med all den kompetens Kim besitter hur man får pennan att glödgas, kommer lusten att skriva tillbaka. Tack Kim!" Anette Lüning

"Roligt, spännande och mycket givande. Många trevliga möten med andra härliga människor. Kim är fantastisk och underbar, inte bara som kursledare, utan också som människa." Författaren Yvette Lissman.

"Kursen har gett mig mycket. Jag har lärt mig om skrivteknik och skrivarglädje, fått inspiration och dessutom träffat så härliga, trevliga människor som också delat med sig av sina erfarenheter. Kim har gett mig verktyg att kunna komma igång med mitt skrivande. Tusen tack för givande dagar! På återseende!" Maria Weiler

"Innan jag kom funderade jag på om Kim kunde var en förebild för mig i mitt skrivandet. Det kan hon absolut vara! Jag tycker att jag kommit igång med mitt skrivflöde igen. Det har varit glädjande och givande att höra de andra kursdeltagarnas texter. Vilka författare vi har i gruppen! För mig har det varit mycket bra att "tvingas" skriva även då jag känt motstånd." Tuula Löfborg

"Mitt mål var att få tillbaka lusten att skriva. Och målet har uppnåtts! Skrivlusten är tillbaka! Kim tryckte på helt rätt knappar och hjälpte mig att hitta porten till min skrivarglädje. Tack!!!" Maria Johansson

 
Hoppas få se dig på någon av mina sommar- eller höstkurser, för att inspirera dig till mästerverk.

Vill du anmäla dig till någon av skrivarkurserna gör du det genom att mejla Kim M. Kimselius.

Kramisar Kim
Författare, Skrivkurslärare och Föreläsare

Copyright Kim M. Kimselius

Kanske vill du gå en skrivarkurs sommaren 2018 för mig, Kim M Kimselius?

Du kanske vill gå en skrivarkurs på distans?


Vad roligt att du läser min blogg.  Lämna gärna en kommentar längre ned i det här inlägget.  Eller mejla Kim M Kimselius. Välkommen tillbaka!

Du kan läsa mer om mig och mina böcker på www.kimselius.se.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!