Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

onsdag 25 juli 2018

Äntligen är nr 47 48 och 49 här

Äntligen är nr 47, 48 och 49 här

Det är ordningen på de böcker som just anlänt från tryckeriet. Alla släpps 15 augusti i handeln, men du kan redan nu sätta bevakning av böckerna, om du är ivrig att få någon av dem i samma stund som de släpps.

Jag har inte riktigt hunnit ta in att böckerna har anlänt, för Jan kom med dem mitt i helgens skrivarkurs. De vanliga lukt- och synintrycken har inte hunnits med. Bara fotograferade och insatta i bokhyllan. Det är inte för att jag är blasé på något sätt, för jag är lika glad för varje ny bok som anländer från tryckeriet. Jag vet hur mycket arbete det ligger bakom varje exemplar och jag är stolt över att ha kommit ut med 49 böcker. Den 50:e är klar, väntar bara på korrekturet från sista korrekturläsaren, därefter går Spöket på Torpa Stenhus till tryck.


Nummer 48 Häxjakten är den bok som är förebild till den historiska äventyrsboken Jag är ingen häxa. Tror jag skrev Häxjakten 1992, ett tag sedan med andra ord. Det är en fantasybok som jag älskade att läsa och återuppleva efter alla år.

Nummer 47 10 sätt samarbete lyfter din kreativa karriär är bok 3 i serien Tre Hattar. En handbok om skrivandet, en uppslagsbok för dig som vill lära dig sambearbeta med andra, att inte göra misstag, att vara noga med... Ja, du vet! Allt det där du behöver veta för att lyckas i din kreativa karriär och ditt samarbete. Här är även Kristina Svensson och Lennart Guldbrandsson med som författare.

Nummer 49 är Tsunamikatastrofen i Lissabon. Åh, vad jag älskar den här boken. Det är den 23:e boken i den historiska äventyrsserien om Theo och Ramona och den 29:e boken om just de huvudpersonerna.

Även om jag är urtrött efter helgens skrivarkurs är jag superglad över att äntligen få hålla böckerna i handen. Nu ska jag gå och lukta på dem och bläddra fram och tillbaka och bara njuta!

Intresserad av 10 sätt samarbete lyfter din kreativa karriär? Här kan du boka den på Bokus.
Intresserad av Häxjakten? Här kan du boka den på Bokus.
Intresserad av Tsunamikatastrofen i Lissabon? Här kan du boka den på Bokus.

Kramisar Kim
Författare, Skrivkurslärare, Föreläsare och Låtskrivare

Copyright Kim M. Kimselius

Kanske vill du gå en skrivarkurs sommaren 2018 för mig, Kim M Kimselius?

Du kanske vill gå en skrivarkurs på distans?


Vad roligt att du läser min blogg.  Lämna gärna en kommentar längre ned i det här inlägget.  Eller mejla Kim M Kimselius. Välkommen tillbaka!

Du kan läsa mer om mig och mina böcker på www.kimselius.se.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!