Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

måndag 23 juli 2018

Sommarens tredje Eget skrivandekurs är över

Sommarens tredje Eget skrivandekurs är över

Varje gång en ny skrivarkurs ska börja är jag full av förväntan. När alla kursdeltagarna har åkt är jag helt slut efter att ha gett så mycket av mig själv och all kunskap. Dagen efter kommer saknaden och längtan efter att träffa alla dessa underbara skrivande människor igen. Tur att många av dem har anmält sig till nästa års skrivarkurs i Eget skrivande.

Flera av kursdeltagarna har gått skrivarkurser hos mig tidigare, många av dem är fullfjädrade författare och har böcker utgivna. Ändå kommer de tillbaka år, efter år. Jag frågar mig varför.

Kanske är det gemenskapen med övriga kursdeltagare, kanske inte. Det var inte många av dem som hade gått samma helg tidigare, däremot är de alla anmälda till samma vecka nästa år.

Det är en njutning att läsa och lyssna på deltagarnas berättelser. Ibland gick det rysningar genom kroppen, ibland rann tårarna.

Lyckan att se glädjen tändas i deltagarnas ögon när det klickar och flödet sätter igång, leendet som sprider sig över hela ansiktet och sitter där resten av kursen. Ja, det är lycka för mig!

Det har varit en tuff kurs, med många egna, spretande viljor som har velat säga sitt, någon som mest var där för att ha semester, men inte värst intresserad av varken gemenskap eller skrivuppgifterna. Det är tråkigt och drar ned det för de andra.

Varenda ledig stund har jag läst deltagarnas berättelser, jag har inte haft några längre lunchpauser, utan har läst istället. Ibland har jag känt frustration när berättelsen slutar mitt i en cliffhanger, för att de fem medtagna sidorna slutar där.



Jag är stolt och tacksam över att få följa mina skrivkursdeltagares utveckling, från de första staplande stegen, till allt fler utgivna böcker. Jag bara väntar på de stora genombrotten, för det är de värda! Tre författare som jag vill lyfta fram extra mycket är Åsa Persson, Ulrika Amador och Karin Sallander. Läs deras böcker! Du kommer inte att bli besviken.

Flera av de övriga författarna på den här kursen är med i tidigare Färgargårdsböcker: Färgargårdens andar, Morden på Färgargården och Den magiska porten vid Färgargården (den sistnämnda snart slutsåld).

När jag har lagt ut det här blogginlägget går jag off-line igen och börjar förbereda nästa skrivarkurs som börjar på torsdag.

Ha en fin skrivdag!

Kramisar Kim
Författare, Skrivkurslärare, Föreläsare och Låtskrivare

Copyright Kim M. Kimselius

Kanske vill du gå en skrivarkurs sommaren 2018 för mig, Kim M Kimselius?

Du kanske vill gå en skrivarkurs på distans?


Vad roligt att du läser min blogg.  Lämna gärna en kommentar längre ned i det här inlägget.  Eller mejla Kim M Kimselius. Välkommen tillbaka!

Du kan läsa mer om mig och mina böcker på www.kimselius.se.
 

 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!