Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

fredag 26 oktober 2018

Vilket fantastiskt bemötande på Maria Montessoriskolan i Lund

Vilket fantastiskt bemötande på Maria Montessoriskolan i Lund 

Jag är lyckligt lottad som den här hösten är bokad på många härliga skolor där jag har fått träffa entusiastiska lärare och elever.  Den här veckan är det Maria Montessoriskolan i Lund som har fått besök av mig och vilket mottagande jag fick. Redan på entrédörren stod en stor skylt med VÄLKOMMEN KIM. Synd att jag inte fotograferade den. Det får jag göra imorgon.


Överallt, runt om i hela skolan satt det lappar där det stod VÄLKOMMEN KIM. På klassrummen satt det lappar med välkommen och vilken bok eleverna läste, samt hur långt de hade kommit i varje bok. Ovanstående bild älskar jag, ett urklipp av nedanstående bild. De har verkligen lyckats fånga mig på fotot (se längre ner).



Despina tog emot mig med en varm kram redan på parkeringen, hon kändes som en systersjäl. Eleverna tyckte vi var lika och visst är vi? Hon följde med mig runt till alla klasser, försåg mig med nybakat, varmt bröd till frukost och på eftermiddagen blev det flera varma, nybakade kärleksmums som 9:e klassarna hade bakat. Jag var proppmätt när jag kom hem.

Att kliva in i ett klassrum och varje gång mötes av välkomsthälsningar gjorde mig varm i hela kroppen.

När dagens sista lektion var över sjöng och dansade eleverna för mig. Det värmde mitt författarhjärta att se hur mycket eleverna älskade mina böcker och hur uppskattad jag var. Den här filmen ska jag titta på de dagar jag känner mig deppig, eller om jag någonsin tvivlar på mitt skrivande.

Här ser du bilden som eleven har ritat av högst upp i det här inlägget. Visst är det likt?

Många av eleverna höll på att läsa Theos Pompeji, en bok jag älskar. Därför blev jag glad när jag hörde hur mycket de tyckte om boken.


Inspirerad av de senaste underbara mötena kommer jag att prestera fantastiska berättelser.

Jag är oändligt rik just nu, i möten, kärlek, uppskattning och glädje. Det är rikedom för mig. Jag älskar att vara författare.


Kram från Äventyrsförfattaren Kim
Författare, Skrivkurslärare, Föreläsare och Låtskrivare

Copyright Kim M. Kimselius


Kanske vill du gå en skrivarkurs för mig, Kim M Kimselius?

Du kanske vill gå min skrivarkurs på distans?


Vad roligt att du läser min blogg.  Lämna gärna en kommentar längre ned i det här inlägget.  Eller mejla Kim M Kimselius. Välkommen tillbaka!


Du kan läsa mer om mig och mina böcker på www.kimselius.se.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!