Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

måndag 22 oktober 2018

Offline är lika med harmoni

Offline är lika med harmoni

Att koppla bort internet och bara vara ett par dagar är något jag verkligen njuter av. Då blir jag den jag en gång var, innan internet kom in i mitt liv. Avslappnad, rofylld, harmonisk utan några måsten som pockar på uppmärksamhet. Det är bara att vara ett med naturen, maken och hundarna.

Efter en intensiv föreläsningsvecka är det ett måste att inte koppla upp sig, även om mejlkorgen svämmar över av alla mejl som pockar på läsning och att besvaras. Allt har sin tid och återhämtning är viktig.

Jag har njutit av att spanienkaktusen blommar som aldrig förr efter att ha fått vara utomhus under den varma sverigesommaren.

Hundarnas euforiska glädje efter att jag äntligen kommit hem efter nästan en veckas resa. Har inte hjärta att börja packa igen, för snart bär det av till Skåne och nya föreläsningar. Jag väntar med packningen in i det sista så de kan njuta av att ha mig hemma. Just nu ligger de bakom min stol, med risk att bli överkörda om jag rör mig, så jag sitter stilla.

Jag har sett Mars. Just nu lyser Mars starkare på himlen än vad planeten någonsin har gjort under de senaste femton åren. Den syns som en stark röd "stjärna" till höger om månen. Jag kunde knappt se mig mätt på den. Tänk att jag, utan någon kikare, kunde se Mars som ligger så långt ifrån jorden.

Det är sådana här saker som blir viktiga när jag går offline. Livet i sig, inte det som levs genom datorn, utan det riktiga livet, det som pågår här och nu, runt mig, med mig och mina kära.

Men nu är det dags att göra en djupdykning i mejlhögarna och försöka beta av drygt 1000 mejl. Det får bli ett par timmar, sedan ska jag skriva på Staden på andra sidan Pyramiden. Jag har redan fått beställningar på den boken.

Testa att gå offline även du, eller du kanske har för vana att göra det? Om inte, gör det! Upptäck världen runt omkring dig, istället för att se den genom internet. Hoppas du finner samma harmoni som jag gör när jag är bortkopplad från nätet.

Kram från Äventyrsförfattaren Kim
Författare, Skrivkurslärare, Föreläsare och Låtskrivare

Copyright Kim M. Kimselius


Kanske vill du gå en skrivarkurs för mig, Kim M Kimselius?

Du kanske vill gå min skrivarkurs på distans?


Vad roligt att du läser min blogg.  Lämna gärna en kommentar längre ned i det här inlägget.  Eller mejla Kim M Kimselius. Välkommen tillbaka!


Du kan läsa mer om mig och mina böcker på www.kimselius.se.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!