Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

torsdag 13 december 2018

Ge bort en skrivarkurs i julklapp

Ge bort en skrivarkurs i julklapp


Distanskurs i skrivandet
Det är många som drömmer om att skriva en bok, det ser jag inte minst på antalet anmälningar till mina skrivarkurser. Nu har du chans att ge bort en skrivarkurs i julklapp.
Klicka här för Distanskursen, som jag håller i samarbete med tidningen SKRIVA.

Distanskursen startar du när du vill och håller på med så länge du vill. Du får sex kursbrev, fullmatade med skrivuppgifter. I den hemliga Facebookgruppen lägger du ut dina texter för andra att läsa. När kursen är klar skickar du 5 A4-sidor till mig för läsning, om du vill. Läs mer om Distanskursen här.

Efter att du har gått Distanskursen, fullgjort hela kursen och fått godkänt på dina 5 A4-sidor kan du gå någon av mina Eget Skrivandekurser på sommaren i Eringsboda.


Skrivarkurser i Eringsboda Blekinge
Du kan även köpa presentkort till mina sommarkurser. Där hittar du både Grundkurs och Eget Skrivandekurser. Mejla Kim M. Kimselius för presentkort på sommarkurserna.

Du kan läsa mer om sommarkurserna på Färgargården i Eringsboda här.

I Grundkursen får du lära dig känna glädje i skrivandet, bygga upp en berättelse, fånga läsarna, skapa karaktärer, gestalta, skriva miljöskildringar, dialoger och mycket mer. Kim tipsar om hur du tar dig ur skrivkramp och hur du korrekturläser din text innan du skickar till förlag.

I Eget skrivande läggs fokus på det egna skrivandet och fördjupning inom gestaltning, med mera. I denna kurs går Kim igenom din berättelse och ger tips om hur du kan förbättra den. För att gå denna kurs ska du ha gått Kims Distanskurs, eller Grundkurs, samt läst Kims handbok om skrivandet, Att hitta glädje i skrivandet.

"Bästa skrivarkursen, bästa inspirationen, kursledaren som inte bara håller din dröm levande utan hjälper en vidare." Skrivkursdeltagare Maria Attestål

Kram från Äventyrsförfattaren Kim
Författare, Skrivkurslärare, Föreläsare och Låtskrivare

Copyright Kim M. Kimselius


Kanske vill du gå en skrivarkurs för mig, Kim M Kimselius?

Du kanske vill gå min skrivarkurs på distans?


Vad roligt att du läser min blogg.  Lämna gärna en kommentar längre ned i det här inlägget.  Eller mejla Kim M Kimselius. Välkommen tillbaka!

Du kan läsa mer om mig och mina böcker på www.kimselius.se.

 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!