Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

lördag 15 december 2018

Snart kommer Kotten in i vårt liv

Snart kommer Kotten in i vårt liv

Som jag berättat tidigare har jag fått besked om att Tudor har en tumör i lungorna. För att inte Kiara ska bli ensam hund i familjen började vi leta valp direkt vi fått beskedet.


Vårt val föll på Nederlandse Kooikerhundje, Kooiker. Igår var vi och tittade på femveckorsvalpar. Vi var inte helt säkra på om vi skulle ta någon hund, eftersom vi aldrig hade träffat rasen, bara läst om den och tyckt att den skulle passa in i vår familj.


Efter en timmas promenad med uppfödarens hundar var vi säkra på att vi ville ha en valp. Vid fikat hoppade hanhunden upp och rullade ihop sig i mitt knä och då var jag 100% övertygad om att jag skulle ha en Kooiker. Om 3 veckor kommer alltså Kotten in i vårt liv. Han heter egentligen inte så, han är döpt efter en chokladböna och heter även Tryffel och kommer från Moonhavens kennel.

Det blev en lång resa i snö som vräkte ner. När vi kom till Värnamo och Burger Hill för att ta en rast snöade det inte längre, utan var barmark. Tudor och Kiara fick en halvtimmas promenad och de älskade att utforska det nya området.

När vi fick komma in till valparna slog jag mig ner på golvet och blev överfallen av sex valpar och deras vakande mamma. Vi var de första besökarna och varken mamma eller valparna var vana vid främmande.

Än så länge vet jag inte riktigt vilken valp som kommer att bli vår. Kanske blir det ovanstående. Han var vildast i kullen och for omkring runt mig hela tiden. Älskar hans chokladfärg. Valparna är födda på chokladens dag, så alla har chokladnamn.

Eller kanske det blir den här lille killen, så mysig och lite feminin, mjuk och kelig. Han tydde sig till mig direkt och jag föll självklart för honom.

Efter förmiddagspromenaden har Kiara och Tudor lagt sig för att sova, trötta efter gårdagens heldag ute på vift.
Om tre veckor ska vi göra om färden. Innan dess ska vi valpsäkra hemma, för en Kooiker är betydligt mindre än en Berner Sennenhund.

Ha en underbar lördag!

Kram från Äventyrsförfattaren Kim
Författare, Skrivkurslärare, Föreläsare och Låtskrivare

Copyright Kim M. Kimselius


Kanske vill du gå en skrivarkurs för mig, Kim M Kimselius?

Du kanske vill gå min skrivarkurs på distans?


Vad roligt att du läser min blogg.  Lämna gärna en kommentar längre ned i det här inlägget.  Eller mejla Kim M Kimselius. Välkommen tillbaka!

Du kan läsa mer om mig och mina böcker på www.kimselius.se.

 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!