Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

måndag 3 december 2018

Skrivprocess Ett tomt blad

Ett tomt blad

Måndag morgon. Startar datorn och möts av en tom sida. Vad känner du då? Glädje? Hopplöshet? Eufori?

Beroende på hur du avslutade fredagens skrivande (eller lördag/söndagens) har du olika svårigheter att fylla ditt tomma blad.

Gör du som jag:
Börjar skriva på nästa kapitel?
Skriver stolpar till vad jag ska börja med nästa gång?
Avslutar inte sista meningen?

Då är det lätt att komma igång på måndag morgon. Orden finns redan där, det är bara att sätta igång och skriva.

Gör du som många andra:
Avslutar kapitlet och väntar med att skriva på nästa?
Bryr dig inte om att stolpa upp fortsättningen, för du har den redan i huvudet?
Skriver färdigt meningen för att få ett avslut?

Då kan det vara lite svårare att komma igång.

Testa dig fram till vilket som är ditt bästa sätt att komma igång på måndagen. Nu vet du hur jag gör och här flödar orden som du vet.

För lite mer skrivhjälp kan du läsa någon av mina handböcker om skrivandet, till exempel Att hitta glädje i skrivandet.

De övriga handböckerna om skrivandet hittar du på min hemsida.

Lycka till med skrivandet och ha en fin måndag!

Kram från Äventyrsförfattaren Kim
Författare, Skrivkurslärare, Föreläsare och Låtskrivare

Copyright Kim M. Kimselius


Kanske vill du gå en skrivarkurs för mig, Kim M Kimselius?

Du kanske vill gå min skrivarkurs på distans?


Vad roligt att du läser min blogg.  Lämna gärna en kommentar längre ned i det här inlägget.  Eller mejla Kim M Kimselius. Välkommen tillbaka!

Du kan läsa mer om mig och mina böcker på www.kimselius.se.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!