Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

torsdag 24 januari 2019

En oändlig vecka

En oändlig vecka

Idag känns det som lördag, men är bara torsdag. Jag har gjort så mycket denna veckan, och ändå inte så mycket alls. Det beror på hur man ser det.

Orden har kommit tillbaka efter Tudors död och jag har skrivit en hel del, ändå inte så mycket som jag normalt brukar göra per dag. Trots det känns det som om jag har skrivit massor.

Korrektur kom tillbaka på Staden på andra sidan Pyramiden. Oj!

Det är inte så korrekturen på mina böcker brukar se ut. Så många fel. Det märks att jag inte har mått riktigt bra när jag korrekturläst. Men mina korrekturläsare tröstar mig med att säga att det bara är roligt att de hittar något att rätta.

Tänk vad sorg kan ställa till det i huvudet.

Igår mötte jag vänner jag inte hade sett på ett tag. Jag var och besiktigade bilen och passade på att handla efteråt. När vännerna frågade "Är det Kim?" Då kunde jag inte låta bli att säga "Har de senaste veckornas händelser tagit så hårt på mig att ni inte känner igen mig?"

Jag var tvungen att titta mig i spegeln när jag kom hem. Ja, jag ser äldre ut, allvarligare, inte så leende som jag brukar, håret har förlorat sin glans. Det är inte riktigt jag. Kanske inte så konstigt då att jag inte kunde se mina egna fel i texten, när jag inte ens känner igen mig själv i spegeln.

Ett steg i taget, alltid ett steg i taget. Sakta går det framåt. Såret är fortfarande vidöppet och känsligt. Jag skjuter tankarna åt sidan, vill inte tänka, vill inte minnas, bara vara i nuet och försöka njuta av det jag har, istället för att gräma mig över det jag har förlorat.

Nu får Staden på andra sidan Pyramiden vila ett bra tag innan jag läser manuset igen, innan det går iväg till tryck. Det måste vänta tills jag iallafall har fått en skorpa på såret.

Under tiden skriver jag på en ny bok, något som kan uppsluka mina tankar och får mig att glömma det som har varit och det som är.

Jag skriver för att leva, för skriva är för mig detsamma som att andas. Jag skriver, jag lever ännu ett litet tag.

Kramisar Kim
Författare, Skrivkurslärare, Föreläsare och Låtskrivare

Copyright Kim M. Kimselius


Kanske vill du gå en skrivarkurs för mig, Kim M Kimselius?

Du kanske vill gå min skrivarkurs på distans?


Vad roligt att du läser min blogg.  Lämna gärna en kommentar längre ned i det här inlägget.  Eller mejla Kim M Kimselius. Välkommen tillbaka!

Du kan läsa mer om mig och mina böcker på www.kimselius.se.

 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!