Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

onsdag 30 januari 2019

Fina ord från BTJ om Tsunamikatastrofen i Lissabon av Kimselius

Fina ord från BTJ om Tsunamikatastrofen i Lissabon av Kimselius

Det här är det slutliga beviset på att min bok Tsunamikatastrofen i Lissabon är den bästa bok jag har gjort. Jättefint omdöme ifrån BTJ. Som vanligt får jag inte dela med mig av hela recensionen, utan du får ett utdrag av den här:


”Kim M. Kimselius fortsätter i en ungdomsboksgenre som är präglad av historiska tidsresor som är väl förankrade i fakta och görs med god inlevelseförmåga och entusiasm. --- I sin fantasyartade berättelse med syftet att levandegöra historia och faktiska människor, lyckas författaren såväl levandegöra miljön som skapa spänningsmoment vilka bör kunna fånga unga läsare på väg in i historiens och litteraturens världar. Kimselius berättar rakt och rappt.” Lektör Michael Economou BTJ-häftet nr 3, 2019
 

Det här är en bok som betyder mycket för mig. Inte bara för att jag förälskade mig i Lissabon, utan för att jag kom de drabbade så nära under min research. Jag hittade ögonvittnesmaterial, vilket gör att katastrofen känns mycket nära än om jag bara hade läst research på faktamaterial.

Är så glad att boken har fått bara fina omdömen. Tror det är värt att fira lite, eller vad säger du?

Blev du nyfiken på boken? Fråga efter den hos din bokhandlare eller på ditt bibliotek. Annars finns den hos samtliga nätbokhandlare, till exempel Adlibris, Bokus och Akademibokhandeln.

Kramisar Kim
Författare, Skrivkurslärare, Föreläsare och Låtskrivare

Copyright Kim M. Kimselius


Kanske vill du gå en skrivarkurs för mig, Kim M Kimselius?

Du kanske vill gå min skrivarkurs på distans?


Vad roligt att du läser min blogg.  Lämna gärna en kommentar längre ned i det här inlägget.  Eller mejla Kim M Kimselius. Välkommen tillbaka!

Du kan läsa mer om mig och mina böcker på www.kimselius.se.

 
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!