Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

fredag 1 februari 2019

Ibland känns dagen grå

Ibland känns dagen grå

Jag får ofta hör hur jag inspirerar andra, hur jag sprider glädje och energi runt mig. Men även jag kan ha grå dagar då allt känns motigt och inget går som jag vill. Då är det bra att ha goda vänner. Det har jag i Kristina och Lennart.

Igår hade jag en grå dag. Saknade Tudor så mycket, irriterad över motgångar och trist väder med halka som gör att jag inte vågar ge mig ut på de långpromenader jag så väl behöver. Jag har Icebugs och har alltid pratat så väl om dem, ändå stod jag på huvudet i måndags på grund av halkan, trots mina spikskor.

Min käre vän Lennart Guldbrandsson skickade mig en lista för att få mig att må bättre. Så här skrev han:
När jag tittar på dig och ditt skrivande är det ett par saker som slår mig:
* hur fruktansvärt produktiv du är
* hur populär du är med dina läsare
* hur trevlig du är
* hur mycket du verkar tycka om att skriva


De orden gjorde mig innerligt glad. Dagen blev plötsligt lite ljusare och med ens hade jag producerat två långa kapitel till boken jag håller på med.

Lennart, Kristina Svensson och jag går under benämningen Tre Hattar när vi skriver ihop, därav bilden ovan. Vi har skrivit en bok om samarbete: 10 sätt samarbete lyfter din kreativa karriär. Vi skrev den för vi tyckte det var en bok som behövdes, men också för att vårt samarbete fungerar så väl. Det finns alltid någon av oss som är på toppenhumör, eller i alla fall orkar lyfta den som inte råkar vara det just den dagen.


Det är just så vänner ska vara, samarbetspartner. De ska vara balkongmänniskor, lyfta upp en ur gråheten, få en att må bättre och orka skriva lite till och lite till och lite till... Även om vi bor i olika delar av Sverige och ibland Europa, håller vi daglig kontakt och stöttar varandra.

Sådana vänner som Kristina och Lennart gör arbetsdagen betydligt mycket roligare.

Har du inga balkongmänniskor i din vänskapskrets, se till att skaffa dig dem. Släng alla källarmänniskor som drar ner dig och ha folk som lyfter dig istället. Med balkongvänner kommer du långt, de bär dig över svårigheterna och gör din dag ljusare.

Tack Kristina och Lennart för att ni klev in i mitt liv!

Kramisar Kim
Författare, Skrivkurslärare, Föreläsare och Låtskrivare

Copyright Kim M. Kimselius


Kanske vill du gå en skrivarkurs för mig, Kim M Kimselius?

Du kanske vill gå min skrivarkurs på distans?


Vad roligt att du läser min blogg.  Lämna gärna en kommentar längre ned i det här inlägget.  Eller mejla Kim M Kimselius. Välkommen tillbaka!

Du kan läsa mer om mig och mina böcker på www.kimselius.se.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!