Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

onsdag 13 februari 2019

Kontrakt på åttonde isländska boken

Kontrakt på åttonde isländska boken


Dags att fira igen! Nu har jag skrivit kontrakt på min åttonde isländska bok. På bilden ser du mig och en av mina förläggare på Urdur förlag. Bilden togs i september 2017 när jag var där och signerade och föreläste. I bakgrunden ser du vulkanen Hekla. I september ska jag tillbaka för en ny föreläsnings- och signeringsturné då min nionde isländska bok släpps (om den hinner bli klar).

Den här gången är det Tsunamikatastrofen i Lissabon som är översatt.

Min förläggare hade börjat översätta Vikingaträl, med tanke att den boken skulle komma ut nu i maj 2019, men så fick de läsa Tsunamikatastrofen i Lissabon och kontaktade mig. "Det här är den absolut bästa bok du har skrivit och vi vill gärna översätta den nu." "Det går bra!" svarade jag. "Bra! För jag har redan börjat översätta den!" svarade min förläggare. Ibland går det fort!

Jag undrar vad boken kommer att heta på isländska?

Det är oerhört spännande att få se sina böcker översatta till andra språk, vissa kan jag läsa, andra är bara bokstäver för mig, men jag vet vad boken handlar om och jag vet att de tas emot väl i de länder de blir lästa. Kan man önska mer?

Dags att fira!

Kramisar Kim
Författare, Skrivkurslärare, Föreläsare och Låtskrivare

Copyright Kim M. Kimselius


Kanske vill du gå en skrivarkurs för mig, Kim M Kimselius?

Du kanske vill gå min skrivarkurs på distans?


Vad roligt att du läser min blogg.  Lämna gärna en kommentar längre ned i det här inlägget.  Eller mejla Kim M Kimselius. Välkommen tillbaka!

Du kan läsa mer om mig och mina böcker på www.kimselius.se.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!