Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

fredag 17 januari 2020

Hotet mot Venedig Färgskiss

Hotet mot Venedig Färgskiss

Nu har jag fått färgskissen på min 32:e bok om Theo och Ramona och, om jag inte har räknat fel, min 60:e bok.

Fortfarande en hel del att göra på omslaget. Titeln är bara markeringstitel och det ska vara bilder och text i ramarna.

Jag älskar att se omslagen växa fram på det här sättet. Jag vill kasta mig över boken direkt, men just nu håller jag på att skriva Silverskatten vid Johannishus slott. När jag skriver titeln vill jag direkt börja skriva på den. Är så skrivsugen just nu. Januari och februari är mina "gå-in-i- skrivarbubblan-månader". Med andra ord skriver jag för fullt just nu.

Båda de här böckerna är planerade att ha Boksläpp 1-2 augusti när jag har Öppet Hus. Hjärtligt välkommen!

Nå, vad tycker du om omslaget när det har fått lite färg på sig?

Kramisar Kim
Författare, Skrivkurslärare, Föreläsare och Låtskrivare

Copyright Kim M. Kimselius
   


Vad roligt att du läser min blogg.  Lämna gärna en kommentar längre ned i det här inlägget.  Eller mejla Kim M Kimselius. Välkommen tillbaka!
 

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!